خبر اولسیاسی

اعلام آمادگی پوتین برای میانجی‌گری میان تهران و تل‌آویو

رئیس جمهور روسیه نسبت به خطرات جنگ احتمالی ایران و رژیم صهیونیستی هشدار داد و برای میانجی‌گری میان تهران و تل آویو ابراز آمادگی کرد.

میدل ایست نیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو از راه حل دو کشوری در درگیری میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش الجزیره، پوتین در نشست فعالیت‌های بریکس در مسکو تاکید کرد مشکل اصلی این درگیری، در عدم اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی مربوط به برپایی کشور فلسطین در کنار «اسرائیل» است.

وی اشاره کرد که در نشست گروه بریکس که قرار است در هفته پیش‌رو در کازان برگزار شود، اوضاع خاورمیانه بررسی خواهد شد و از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز برای مشارکت در این نشست، دعوت به عمل آمده است.

خبرگزاری تاس به نقل از پوتین اعلام کرد که حملات به اهداف غیرنظامی در نوار غزه ترسناک است و دادگاه بین‌المللی کیفری، پس از آنکه از جانب امریکا مورد انتقاد قرار گرفت، به سرعت در خصوص خاورمیانه سکوت اختیار کرده است.

پوتین در ادامه نسبت به خطرات جنگ احتمالی ایران و رژیم صهیونیستی هشدار داد و تاکید کرد کشورش در صورت تمایل تهران و تل آویو برای میانجیگری میان دو طرف و مشارکت در این بحران، آمادگی دارد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا