سیاسی

رئیس کمیسیون عالی انتخابات عراق:
تاکنون هیچ تخلفی در مراکز رای‌گیری ثبت نشده است

رئیس کمیسیون عالی انتخابات عراق، اعلام کرد تاکنون هیچ مورد تخلفی در مراکز رای‌گیری ثبت نشده، اما در برخی مراکز دستگاه‌های ثبت اثرانگشت کار نکرده‌اند.

میدل ایست نیوز: عمر احمد،‌ رئیس کمیسیون عالی انتخابات عراق، اعلام کرد تاکنون هیچ مورد تخلفی در مراکز رای‌گیری ثبت نشده است.

به گزارش کردستان 24، احمد در یک کنفرانس مطبوعاتی در خصوص روند رای‌گیری از نیروهای مسلح، اعلام کرد: «در همه دایره‌های انتخابی اقلیم کردستان عراق ساعت 7:00 صبح رای‌گیری آغاز شده و دستگاه‌های رای‌گیری فعال شده‌اند. در سراسر عراق 165 مرکز رای‌گیری برای نیروهای مسلح ایجاد شده که 12 مرکز آن در شهرهای دیگر عراق و بقیه در شهرهای اقلیم کردستان هستند.»

وی افزود که هیچ مورد تخلفی ثبت نشده، اما در برخی مراکز دستگاه‌های ثبت اثرانگشت کار نکرده‌اند.

این مقام عراقی از رای‌دهندگان خواست که آرامش محیط مراکز رای‌گیری را حفظ و از استفاده از گوشی‌های همراه در داخل مراکز خودداری کنند.

ساعت 7:00 صبح امروز مراکز رای‌گیری به روی نیروهای مسلح اقلیم کردستان گشوده شد و واجدین شرایط برای مشارکت در انتخابات دور ششم پارلمان اقلیم کردستان در پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

در اقلیم کردستان، حدود 216 هزار نیروی مسلح، واجد شرایط رای بوده و می‌توانند در مراکز رای‌گیری، آرای خود را وارد صندوق‌ها کنند.

قرار است در 20 اکتبر نیز رای‌گیری عمومی در سراسر اقلیم کردستان برای بیش از دو میلیون و 500 هزار واجد شرایط رای برگزار شود.

کمیسیون عالی انتخابات عراق که مسئولیت برگزاری انتخابات را به عهده دارد، اعلام کرده است که 24 ساعت پس از پایان رای‌گیری، نتایج انتخابات اعلام می‌شود.

گزارش تصویری

‌فرآیند رای‌گیری ویژه انتخابات پارلمان اقلیم کردستان عراق

منبع
کردستان 24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا