خبر اولسیاسی

آمادگی عراق برای برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق تاکید کرد که آماده برگزاری رای گیری عمومی در انتخابان پارلمانی اقلیم کردستان عراق است.

میدل ایست نیوز: کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق تاکید کرد که آماده برگزاری انتخابات عمومی پارلمان اقلیم کردستان عراق است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، این کمیساریا، همه شایعات درباره محرمانه بودن رای گیری از همه رای دهندگان در انتخابات ویژه و عمومی را تکذیب کرد.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق توضیح داد که گزینه رای دهندگان در حق رای محرمانه است و به هیچ وجه نمی توان از آن مطلع شد.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق ضمن درخواست از پایبندی به سکوت انتخابات و عدم اخلال در فرآیند انتخابات، خواستار پایبندی به ضوابط و عدم استفاده از تلفن های همراه و دوربین درون مراکز رای دهی شد.

روز جمعه رای گیری ویژه در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق برگزار شد.

نتایج اولیه شمارش آرای رای‌دهندگان ویژه در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق، نشان‌دهنده پیشتازی حزب دموکرات در استان‌های اربیل و دهوک و پیشروی اتحادیه میهنی در استان سلیمانیه است.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که میزان مشارکت در انتخابات ویژه 97 درصد بوده و شمار رای‌دهندگان به 208 هزار و 521 نفر رسیده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا