سیاسی

الشرق الاوسط: روابط اردن و اسرائیل متشنج‌تر شد

نفوذ دو تن از نیروهای اخوان المسلمین اردن به داخل اراضی اشغالی و زخمی کردن دو نظامی رژیم صهیونیستی، روابط اردن و این رژیم را متشنج‌تر ساخت.

میدل ایست نیوز: عملیات نفوذ دو فرد مسلح به فلسطین اشغالی از منطقه جنوب «بحر المیت» و تلاش برای هدف قرار دادن نظامیان رژیم صهیونیستی، روابط اردن و این رژیم را که پس تجاوز تل آویو به غزه و لبنان دچار تنش شده بود، متشنج‌تر کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، در حالی که طرف اردنی درباره این حادثه سکوت اختیار کرد اما جماعت اخوان المسلمین که فعالیت آن در اردن ممنوع است، اعلام کرد دو فرد مهاجمی که در عملیات دیروز کشته شدند، از اعضای این جماعت بوده‌اند.

معاذ الخوالده، سخنگوی اخوان المسلمین اعلام کرد: آن‌ها عضو این جماعت بوده‌اند و همیشه در فعالیت‌های همبستگی با غزه و حمایت از مقاومت شرکت می‌کرده‌اند.

از سوی دیگر حزب جبهه عمل اسلامی شاخه سیاسی اخوان المسلمین اردن از عملیات قهرمانانه دو جوان وابسته به این جنبش اسلامی حمایت کرد.

این عملیات نفوذ در زمانی رخ داد که جنبش حماس شهادت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی این جنبش را در درگیری با نظامیان اسرائیلی در شهر رفح تایید کرد ضمن آنکه اسرائیل پیکر او را به مکانی محرمانه منتقل کرده است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا