سیاسی

در دیدار عراقچی عنوان شد
تاکید اردوغان بر همکاری تهران و آنکارا در راستای توقف جنایت‌های تل آویو

رئیس جمهور ترکیه در دیدار وزیر خارجه ایران همکاری جدی و نزدیک دو کشور در جهت توقف نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی را مهم دانست.

میدل ایست نیوز: سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت در اجلاس وزرای خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای 3+3 و دیدار رسمی با مقامات عالیرتبه ترکیه به استانبول سفر کرده، روز جمعه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار و در خصوص روابط دوجانبه تهران و آنکارا و آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ایران، عراقچی ضمن ابلاغ سلام‌ گرم مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران به اردوغان، تقویت تعاملات منطقه‌ای و گسترش روابط دو جانبه بویژه در ابعاد تجاری، اقتصادی، گردشگری و مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

وی تاکید کرد: ایران و ترکیه به عنوان دو همسایه بزرگ و تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام، ضمن اشتراک نظر در مورد تهدید جدی ناشی از تجاوزات و جنایات بی‌حد و مرز رژیم صهیونیستی بر امنیت و ثبات منطقه، بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی جهت پایان دادن به کشتار بی‌گناهان، مهار جنگ افروزی و توقف نسل کشی رژیم در غزه و لبنان تأکید دارند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین هماهنگی بین کشورهای موثر منطقه به خصوص ایران و ترکیه برای اتخاذ تصمیم‌ها و اجرای اقدام‌های عاجل برای توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی را ضروری دانست.

رییس جمهور ترکیه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ متقابل سلام‌ خود به رئیس جمهور ایران، همکاری جدی و نزدیک ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم منطقه در جهت توقف نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی را مهم دانست.

اردوغان همچنین عزم جدی ترکیه برای تعمیق همکاری دو کشور را مورد تاکید قرار داد و حمایت خود را از روند گسترش روابط در همه عرصه‌ها بویژه مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور و رفع برخی موانع موجود ابراز داشت.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا