سیاسی

تاکید امارات و اتحادیه اروپا بر جلوگیری از گسترش دامنه درگیری‌ها در خاورمیانه

رئیس امارات و رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی جنبه‌های مختلف روابط میان امارات و اتحادیه اروپا را بررسی و بر ضرورت انجام تلاش‌ها برای مهار تنش‌ها در خاورمیانه و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری در آن تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و اورسولا فون دیر لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا جنبه‌های مختلف روابط میان امارات و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه و راه‌های تقویت و توسعه آن در راستای تحقق منافع مشترک را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، آل نهیان و دیر لاین در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی شماری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و در راس آن آخرین تحولات خاورمیانه را بررسی و بر اهمیت اقدام برای دستیابی به آتش بس در سراسر نوار غزه و لبنان و تامین حفاظت کامل از غیرنظامیان بر اساس اصول قانون بین‌الملل و تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه کافی به آن‌ها و کاهش رنج هایشان تاکید کردند.

دو طرف بر ضرورت انجام تلاش‌ها برای مهار تنش‌ها در خاورمیانه و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری آن و ایجاد افقی برای صلح عادلانه و همه جانبه و پایدار در منطقه بر اساس راه حل دو کشوری تاکید کردند.

رئیس امارات بر روابط راهبردی با اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و اهتمام کشورش به تقویت این روابط و حمایت از تلاش مشترک کشورهای شورای همکاری و اتحادیه اروپا تاکید کرد.

آل نهیان بیان کرد ما مشتاق تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری و کشف فرصت‌های جدید در راستای تقویت شراکت میان کشورها و ملت‌های خود هستیم.

وی در ادامه بر اهتمام امارات به همکاری با تمامی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن برای جلوگیری از تشدید درگیری در خاورمیانه و ارائه حمایت انسانی از غیرنظامیان تاکید و از نقش انسان دوستانه اتحادیه اروپا در این خصوص قدردانی کرد.

از طرفی دیگر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از مواضع حمایتگرانه امارات از ثبات منطقه‌ای و تلاش‌ها و ابتکارات انسان دوستانه آن در نوار غزه و لبنان قدردانی و بر همکاری‌های مثمر ثمر میان امارات و اتحادیه اروپا و نهادهای آن در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

منبع
وام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا