سیاسی

توافق مسئولان راه‌آهن عراق و ایران برای احداث پایانه مرزی شلمچه

مسئولان راه‌آهن عراق و ایران، در بازدید میدانی از پیشرفت عملیات اجرایی خط آهن شلمچه- بصره، بر آغاز عملیات اجرایی پایانه مرزی شلمچه در مسیر خط آهن شلمچه-بصره توافق کردند. 

میدل ایست نیوز: مسئولان راه‌آهن عراق و ایران، در بازدید میدانی از پیشرفت عملیات اجرایی خط آهن شلمچه- بصره، با حضور در منطقه آزاد اروند، بر آغاز عملیات اجرایی پایانه مرزی شلمچه در مسیر خط آهن شلمچه-بصره توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، معاون فنی و زیر بنایی و مدیر کل خط و سازه‌های فنی راه آهن ایران امرروز سه شنبه با حضور در محل اجرای پروژه شلمچه- بصره، جلسات فشرده‌ای با حضور مسئولان منطقه آزاد اروند و مدیرعامل راه آهن عراق برگزار کردند.

تاکنون به علت واگذار نشدن زمین، امکان شروع عملیات اجرایی این پایانه مرزی میسر نبود که با جلساتی که در منطقه آزاد اروند برگزار شد و آمادگی پیمانکار راه آهن برای شروع احداث پایانه مرزی شلمچه، توافقات اولیه در این زمینه انجام شد.

طبق این توافق، فاز اول زمین‌ها به راه‌آهن واگذار و مقرر شد پیمانکار به سرعت عملیات اجرایی پایانه مرزی شلمچه را آغاز کند.

بر اساس این گزارش، در قسمتی از پروژه خط آهن شلمچه- بصره که در داخل خاک عراق است، بخشی از عملیات مین روبی انجام شده و پروژه احداث پل نیز در حال اجرا است.

با توجه به حضور مدیران و کارشناسان فنی راه آهن دو کشور، موضوع هاي فنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم گرفته شد.

منبع
صدا و سیما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا