خبر اولسیاسی

عراقچی: توانمندی بالایی برای بستن تنگه هرمز داریم

وزیر خارجه ایران گفت: ما تهدیدی به بستن تنگه هرمز نکردیم با وجود اینکه ایران در این زمینه توانمندی بالایی دارد.

میدل ایست نیوز: سید عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران در مصاحبه با رسانه مصری گفت: ما تهدیدی به بستن تنگه هرمز نکردیم با وجود اینکه ایران در این زمینه توانمندی بالایی دارد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با یک رسانه مصری درباره مسائل منطقه‌ای صحبت کرد.

عراقچی که با روزنامه «المصری الیوم» گفت‌وگو می‌کرد، تاکید کرد: امریکا می‌تواند با یک گام نقش موثرتری در برقراری صلح در منطقه ایفا کند و آن توقف حمایت از رژیم صهیونیستی و جنایات آن است. معتقدم که تعصب امریکا نسبت به رژیم صهیونیستی همان چیزی است که امنیت منطقه ما را بی‌ثبات می‌کند و اگر تسلیح رژیم صهیونیستی با سلاح‌ها امریکایی و غربی نبود، بسیاری از جنایاتی که ما در غزه و سپس در لبنان شاهد هستیم، ممکن نبود.

وزیر خارجه ایران درباره اظهارات رسانه‌ای مبنی بر تهدید ایران برای بستن تنگه هرمز گفت: ما تهدیدی به بستن تنگه هرمز نکردیم و با وجود اینکه ایران در این زمینه توانمندی بالایی دارد، اما هیچ‌گاه با پیش‌بینی روابط با کشورهای منطقه به این موضوع اشاره نکرده است و رابطه ما با عربستان سعودی بسیار خوب است و در مسیر توسعه و پیشرفت است.

او اضافه کرد: در واقع، ما خواهان جنگ نیستیم، اما برای همه سناریوهای احتمالی آماده هستیم و اگر اسرائیل به ایران حمله کند. ما آن را به دقت بررسی خواهیم کرد و نحوه پاسخگویی به آن را مشخص خواهیم کرد و اسرائیلی‌ها می توانند اراده ما را آزمایش کنند. ما عجله نداریم و تعلل نمی‌کنیم.

منبع
ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا