سیاسی

عراقچی در کنفرانس مطبوعاتی با فیدان:
ایران برای مقابله با رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی آماده است

وزیر خارجه ایران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ترکیه‌ای خود گفت: آماده هر سناریویی برای مقابله با رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی هستیم.

میدل ایست نیوز: سید عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران گفت که با طرف ترکیه‌ای درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ در منطقه رایزنی کرده است.

به گزارش الجزیره، وی در کنفرانسی مطبوعاتی با هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه گفت: آماده هر سناریویی برای مقابله با رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، ترور یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس را به شدت محکوم کرد و گفت که این عملیات، مانع فعالیت مقاومت نمی‌شود.

وی گفت که کشورهای منطقه و جامعه بین‌الملل باید تلاش‌ها را برای توقف جنایت های رژیم صهیونیستی بسیج کنند.

عراقچی با اشاره به برگزاری نشست گروه 3+3 در استانبول ترکیه درباره موضوع قفقاز گفت: ما در این نشست اراده جمعی خود را برای توسعه اقتصادی و تحکیم صلح و ثبات در منطقه اعلام کردیم.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: ما هیچ‌گونه حد و مرزی برای توسعه روابط با ترکیه قائل نیستیم و بر گسترش روابط تاکید داریم.

عراقچی: همه کشورها اعلام کردند اجازه نخواهند داد از خاک و فضای آنها علیه ایران استفاده شود

عراقچی بیان کرد: در رایزنی‌هایی که با کشورهای منطقه داشتیم، آن‌ها تاکید کردند که اجازه نمی‌دهند که از خاک و فضای آن‌ها علیه ایران استفاده شود.

وی ادامه داد: مجموعه تلاش‌های در حال انجام است که اجلاس اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی در مورد تحولات اخیر در منطقه برگزار شود.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا