سیاسی

نتایج اولیه انتخابات ویژه اقلیم کردستان؛ پیشتازی حزب دموکرات در اربیل و دهوک و اتحادیه میهنی در سلیمانیه

نتایج اولیه شمارش آرای رای‌دهندگان ویژه در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق، نشان‌دهنده پیشتازی حزب دموکرات در استان‌های اربیل و دهوک و پیشروی اتحادیه میهنی در استان سلیمانیه است.

میدل ایست نیوز: نتایج اولیه شمارش 80 درصد آرای رای‌دهندگان ویژه در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق، نشان دهنده پیشتازی حزب دموکرات کردستان در استان‌های اربیل و دهوک و پیشروی اتحادیه میهنی کردستان در استان سلیمانیه است.

به گزارش رووداو، کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که میزان مشارکت در انتخابات ویژه 97 درصد بوده و شمار رای‌دهندگان به 208 هزار و 521 نفر رسیده است.

شمار کل واجدان شرایط رای 215 هزار و 560 نفر اعلام شده بود.

براساس نتایج اولیه، شمار آرای صحیح در اربیل 54 هزار و 94 رای بوده که حزب دموکرات کردستان 37 هزار و 595 رای را کسب کرده و 4 هزار و 486 رای نیز متعلق به اتحادیه میهنی کردستان است.

در دهوک نیز 28 هزار و 985 رای صحیح شمارش شده که از این تعداد 23 هزار و 93 رای متعلق به حزب دموکرات کردستان و هزار و 656 رای متعلق به اتحادیه میهنی کردستان است.

55 هزار و 645 رای صحیح نیز در سلیمانیه شمارش شده که 33 هزار و 681 رای را اتحادیه میهنی کردستان و 3 هزار و 897 رای را حزب دموکرات کردستان کسب کرده است.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا