خبر اولسیاسی

2 راه حل احزاب سنی برای تعیین تکلیف ریاست پارلمان عراق

6 حزب سنی پارلمان عراق، 2 گزینه برای تعیین تکلیف منصب ریاست پارلمان عراق مشخص کردند.

میدل ایست نیوز: 6 حزب سنی پارلمان عراق امروز چهارشنبه 2 گزینه برای تعیین تکلیف منصب ریاست پارلمان عراق مشخص کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، این احزاب شامل: «تقدم»، «الجماهیر الوطنیه»، «الحسم»، «المشروع الوطني العراقي»، «الصدارة» و «المبادرة» هستند.

در بیانیه مشترک این احزاب ضمن تاکید بر لزوم تعیین تکلیف ریاست پارلمان عراق در اسرع وقت، مجددا بر پایبندی این ائتلاف به ضرورت تعیین تکلیف پرونده ریاست پارلمان با نتایج جلسات نیروهای ملی با حضور سران و نمایندگان احزاب سیاسی شامل چارچوب هماهنگی و دو حزب کرد با حضور رؤسای احزاب سنی تاکید شده است.

احزاب سنی عراق اشاره کردند که نخستین راه حل این است که همه طرف های رقیب، نامزدهای خود را کنار بگذارند و همه از نامزدی محمود المشهدانی، که دارای تایید اکثر نمایندگان و طرف های سیاسی سنی است، حمایت کنند.

این احزاب بیان کردند که دومین گزینه نیز نامزد کردن نامزدی جدید از سوی اکثریت سنی که مورد حمایت اکثریت قابل توجه نمایندگان پارلمان باشد، است.

6 حزب سنی پارلمان عراق ضمن تاکید مجدد بر پایبندی خود به تصمیم نمایندگان همه فراکسیون ها و احزاب در جلسات ملی فوق الذکر، بر لزوم احترام به نتایج جلسات منجر به تعیین این دو گزینه تاکید کرد.

این احزاب تهدید کردند که در صورت تلاش برخی برای نقض توافق، ناچار خواهند شد جلسه انتخابات رئیس پارلمان عراق را تحریم کنند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا