سیاسی

سناتور امریکایی عنوان کرد؛
احتمال عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل تا پایان سال جاری

یک سناتور‌ امریکایی گفت که با نخست‌وزیر اسرائیل گفت‌وگو داشته و معتقد است امکان دستیابی به توافق بین عربستان سعودی و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط تا قبل از پایان سال میلادی جدید وجود دارد.

میدل ایست نیوز: یکی از سناتورهای جمهوری خواه امریکا احتمال داد عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی توافقنامه‌ای در زمینه عادی‌سازی روابط امضا کنند.

به گزارش الحره، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه امریکایی اعلام کرد: با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفت‌وگو کرده و معتقد است امکان دستیابی به توافق بین عربستان سعودی و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط تا قبل از پایان سال میلادی جدید وجود دارد.

لیندسی گراهام در گفت‌وگویی با یکی از خبرگزاری‌ها از ایالت میشیگان، به هنگام تبلیغ و حمایت از کارزار دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از کار و فعالیت روی توافق با عربستان سعودی حمایت می‌کند و من معتقدم که زمان مناسب برای انجام این کار در دوران رئیس جمهور جو بایدن است.

وی افزود: کامالا هریس، معاون کنونی رئیس‌جمهور امریکا و نامزد دمکرات‌ها متعهدتر به چپ‌ها است و علاقه‌ای به کار برای چنین توافقی نشان نداده است، اما بایدن مشتاق تکمیل یک توافق است و بر آن پافشاری دارد و می‌تواند آرای لازم دموکرات‌ها را بسیج کند.

این منبع نوشت: عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان می‌تواند باعث گسترش توافقات ابراهیم شود که در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق به دست آمد و منجر به عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و امارات، بحرین، مغرب و سودان شد.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا