سیاسی

توافق امریکا و مصر بر سر تعمیق همکاری‌های نظامی

امریکا و مصر با برگزاری نشست سالانه کمیته همکاری‌های نظامی مشترک در پنتاگون بر اهمیت مشارکت دفاعی قوی بین دو کشور و التزام به روابط راهبردی دوجانبه و حفظ ثبات منطقه تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: امریکا و مصر در سی و پنجمین نشست سالانه کمیته همکاری‌های نظامی خود که به مدت دو روز در مقر وزارت دفاع امریکا «پنتاگون» برگزار شد بر اهمیت همکاری‌ها و مشارکت دفاعی قوی بین واشنگتن و قاهره تاکید کردند.

به گزارش الحره، در این نشست که بر اساس نتایج مجمع استراتژیک قاهره در سال گذشته برگزار شد، طبق بیانیه پنتاگون، دو طرف درباره تقویت همکاری‌های امنیتی و نگرانی‌های مشترک منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.

هیئت‌های امریکایی و مصری در این نشست، درباره چالش‌های امنیتی منطقه به‌ویژه جنگ و درگیری در غزه، لبنان و سودان، تهدیدات انصار الله برای کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ و همچنین فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران و گروه‌های مورد حمایت آن بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف همچنین در خصوص تقویت یکپارچگی امنیتی منطقه‌ای و تعمیق همکاری‌های نظامی میان امریکا و مصر توافق کردند.

در این نشست، دانیل شاپیرو معاون وزیر دفاع در امور خاورمیانه به نمایندگی از طرف امریکایی و سرلشکر «ولاء ببیرز» دستیار وزیر دفاع در روابط خارجی مصر به نمایندگی از قاهره حضور داشتند.

شاپیرو در این نشست، از تلاش‌های مستمر مصر برای تسهیل آزادی گروگان‌ها در غزه و مذاکرات آتش بس و همچنین ایفای نقش این کشور در کاهش تنش‌های منطقه‌ای قدردانی کرد.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا