خبر اولسیاسی

سازمان ملل و ایتالیا توافقنامه‌ای درخصوص آوارگان عراقی در اردوگاه الهول امضا کردند

برنامه توسعه سازمان ملل و ایتالیا، توافقنامه‌ای برای ادغام مجدد آوارگان اردوگاه الهول در جامعه به صورت پایدار امضا کردند.

میدل ایست نیوز: برنامه توسعه سازمان ملل و ایتالیا امروز جمعه توافقنامه‌ای برای ادغام مجدد آوارگان اردوگاه الهول در جامعه به صورت پایدار امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، این توافقنامه به ارزش 3 میلیون یورو با هدف حمایت از ادغام مجدد پایدار شهروندان عراقی در اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه به ویژه زنان و کودکان امضا شده است.

برنامه توسعه سازمان ملل توضیح داد که این پروژه در راستای پاسخ به نیازهای فوری و بلندمدت این افراد از طریق ادغام مجدد آنها در جامعه عمل می‌کند.

این توافقنامه در حضور ایوان فائق جابرو، وزیر مهاجرت عراق با حضور معاون کاردار سفارت ایتالیا و معاون نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل امضا شد.

ساشا گرومان، معاون نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل گفت که این شراکت، گام مهمی رو به جلو برای حل چالش های آوارگان و جوامع آنها است.

کیارا فرانچینی، معاون کاردار سفارت ایتالیا نیز گفت که هدف از این پروژه، اعتمادسازی مجدد و انسجام در جامعه عراق و فرصتی جدیدی برای تداوم همکاری میان اتالیا و عراق است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا