سیاسی

محافل رسانه‌ای عراق حملات رژیم صهیونیستی به روزنامه‌نگاران را محکوم کردند

شماری از نیروها و محافل رسانه‌ای عراق، حملات رژیم صهیونیستی علیه اصحاب رسانه و به شهادت رساندن تعدادی از آنها را در حمله امروز به منطقه «حاصیبا» در جنوب لبنان محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: شماری از نیروهای سیاسی و نهاد‌ها و طرف‌های دولتی عراق، حمله رژیم صهیونیستی به خبرنگاران و رسانه‌ها را که برای پوشش رویدادهای جنوب لبنان تلاش می‌کنند، محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دفتر رسانه‌ای جنبش جوانان «البشایر» حملات مستمر رژیم صهیونیستی به کارکنان رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران را که جدیدترین آن‌ها کشتار منطقه «حاصیبا» بود و به شهادت سه تن از کارشناسان رسانه در محل سکونت آن‌ها و مجروح شدن تعداد دیگری منجر شد، محکوم کرد و آن را نقض و نادیده گرفتن تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی مربوط به حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه دانست.

در بیانیه این جنبش آمده است، هدف قرار دادن مستمر روزنامه‌نگاران توسط رژیم غاصب، بی‌تردید یک جنایت جنگی است و جامعه بین‌المللی و سازمان‌های مرتبط با حمایت از خبرنگاران نباید در برابر آن سکوت کنند چرا که این تجاوزات وحشیانه ناقض همه میثاق‌ها، منشور‌ها و موازین بشردوستانه است.

در همین حال، شورای کمیسیون سازمان رسانه و ارتباطات عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای کشتار‌ها تجاوزکارانه نیروهای اشغالگر صهیونیستی علیه اصحاب رسانه را که برای پوشش وقایع جنوب لبنان تلاش می‌کردند و به شهادت وسام قاسم فیلمبردار تلویزیون المنار، غسان نجار فیلمبردار و محمد رضا تکنسین شبکه المیادین و زخمی شدن تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه  منجر شد، به شدت محکوم کرد.

این شورا از همه سازمان‌ها، اتحادیه‌ها و نهادهای رسانه‌ای در جهان درخواست کرد رفتارهای جنایتکارانه این رژیم را محکوم کنند و مانع از تکرار تجاوزات وحشیانه این رژیم علیه اصحاب رسانه شوند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا