اقتصادی

واگذاری ۶ طرح توسعه زیرساخت‌های آبیاری عراق به شرکت‌های ترکیه‌ای

وزیر منابع آب عراق از سفر قریب الوقوع یک هیئت عراقی به ترکیه و واگذاری ۶ طرح آبیاری به شرکت‌های ترکیه‌ای خبر داد.

میدل ایست نیوز: «عون ذیاب» وزیر منابع آب عراق روز جمعه از واگذاری ۶ طرح توسعه زیر ساخت‌های آبیاری به شرکت‌های ترکیه‌ای و سفر قریب الوقوع یک هیئت فنی عراقی به ترکیه برای بحث در خصوص مسأله آب و اجرای این پروژه‌ها خبر داد.

به گزارش آناتولی، وزیر منابع آب عراق با اعلام این خبر تاکید کرد: ترکیه از نظر ما یک کشور بسیار موثر است و پس از سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور به عراق و دیدار با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، یک توافق چارچوب میان دو طرف حاصل شد که یکی از مهم‌ترین توافقات بود و دارای جنبه‌های عملی است که برای هر دو طرف مفید خواهد بود و از جمله موارد مهم در این توافق درخواست از ترکیه به عنوان کشور همسایه برای مشارکت در اجرای زیرساخت‌های پروژه‌های آبیاری و آبرسانی در داخل عراق است.

وی با بیان اینکه عراق در حال ارزیابی مجدد در نحوه استفاده از آب است، افزود: با طرف ترکیه‌ای در خصوص ایجاد زیرساخت‌های پروژه‌های آبیاری توافق صورت گرفته و ۶ پروژه برای توسعه زیرساخت‌های آبیاری به شرکت‌های ترکیه‌ای واگذار شده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های واگذار شده به طرف ترکیه‌ای توسط هیات مشاوران شورای وزیران به طور مستقیم با مقامات آنکارا در حال پیگیری است و ما از ترکیه خواسته‌ایم این طرح‌ها را مطابق با استانداردهای روز انجام دهد.

وزیر منابع آب عراق تاکید کرد: در صورت ورود ترکیه به اجرای این طرح‌ها، مجریان طرح از نیاز آبی جنوب عراق و این منطقه بسیار مهم مطلع خواهند شد.

وی با اشاره به پایان بحث و جدل‌ها بر سر هدر رفتن آب‌ها عنوان کرد: به زودی هیئت فنی ما به آنکارا پایتخت ترکیه سفر خواهد کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا