سیاسی

ترکیه اعلام کرد:
ویران کردن 34 موقعیت متعلق به «پ.ک.ک» در شمال عراق

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که 34 موقعیت متعلق به حزب کارگران کردستان را در عملیاتی هوایی در شمال عراق هدف قرار داده است.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع ترکیه امروز جمعه اعلام کرد که 34 موقعیت متعلق به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را در عملیاتی هوایی در شمال عراق هدف قرار داده است.

به گزارش آناتولی، وزارت دفاع ترکیه بیان کرد که این عملیات در راستای حق دفاع از خود براساس ماده 51 منشور سازمان ملل انجام شده است.

وزارت دفاع ترکیه توضیح داد که هدف از این عملیات، از بین بردن خطر حملات تروریستی علیه مردم و نیروهای ترکیه از شمال عراق از طریق از بین بردن عناصر پ.ک.ک و سایر تروریست ها و تضمین امنیت مرزها است.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است که در این عملیات مواضع پ.ک.ک در مناطق هاکورک، غارا، قندیل و سنجار هدف قرار گرفته که منجر به ویرانی 34 موقعیت از جمله پناهگاه، مخفیگاه و انبار شد.

وزارت دفاع ترکیه با اشاره به احتمالا کشته شدن فرماندهان ارشد پ.ک.ک در این عملیات، اعلام کرد که شمار زیادی از اعضای این گروه نیز از پای در آمدند.

در بیانیه مذکور تاکید شده است که نیروهای مسلح ترکیه با عزم و اراده به تلاش های خود برای مبارزه با تروریسم  برای تضمین امنیت کشور و شهروندان تا از بین بردن آخرین تروریست ادامه می دهند.

وزارت دفاع ترکیه تاکید کرد که نیروهای ترکیه ای طی این عملیات، همه تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان بی گناه و نیروهای دوست و مناطق تاریخی، فرهنگی و محیط زیست اتخاذ شده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا