اقتصادیخبر اول

قطر به دنبال تبدیل کردن دوحه به قطب گردشگری

کشور قطر به منظور تبدیل دوحه پایتخت این کشور به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار، به دنبال ثبت رکوردی منحصر به فرد در تعداد هتل و هتل آپارتمان است.

میدل ایست نیوز: کشور قطر به دنبال اجرای پروژه های مرتبط با زیرساخت‌های بخش خدمات و گردشگری تلاش دارد تعداد اتاق‌های هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های 5 و 4 ستاره در شهر دوحه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و این شهر را یه یک مقصد گردشگری پرطرفدار تبدیل کند.

به گزارش العربی الجدید، بر اساس گزارش شرکت پروژه‌های املاک و مستغلات «الاصمخ»، قطر در داشتن تعداد هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها به رشد قابل توجهی دست یافته است به طوریکه تعداد اتاق‌های هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های پنج ستاره و چهار ستاره در این کشور بالغ بر 38 هزار و 500 اتاق است و انتظار می‌رود این رقم تا پایان امسال به 40 هزار اتاق افزایش یابد.

این منبع افزود: حدود چهل درصد از هتل‌ها پنج ستاره و 27 درصد آن‌ها چهار ستاره هستند ضمن آنکه از میان هتل آپارتمان‌ها نیز 27 درصد چهار ستاره هستند و بقیه یعنی حدود شش درصد از آنها در درجات پایین‌تر قرار دارند.

این گزارش تصریح کرد: پروژه‌های هتلداری و اقامتی بسیاری در مراحل پایانی خود قرار دارند و در ماه‌های آینده افتتاح خواهند شد.

بر اساس این گزارش، برنامه‌های دولت قطر بر این امر مبتنی است که شهر دوحه پایتخت این کشور به یک مقصد مسافرتی پرطرفدارتر تبدیل شود.

این در حالی است که آمارهای رسمی نشان از افزایش گردشگران و مسافران در قطر حکایت دارد بطوریکه در هشت ماهه اول سال جاری حدود 3.3 میلیون نفر از این کشور دیدار کرده‌اند که رشدی سالانه با نرخ 26 درصد را نشان می‌دهد.

این گزارش نشان می‌دهد اجرای پروژه‌های توسعه راهبردی مرتبط با زیرساخت‌های بخش خدمات و سرگرمی در کنار میزبانی از رویدادهای بزرگ و مهم به بهبود بخش هتلداری و خرده‌فروشی قطر کمک شایانی کرده است.

در همین حال سازمان گردشگری قطر به کار و تلاش برای افزایش فرصت‌ها و دستیابی به رشد بیشتر در بخش هتلداری ادامه می‌دهد و از این طریق قصد دارد سهم گردشگری در تولید داخلی را از 7 درصد به 12 درصد تا سال 2030 افزایش دهد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا