سیاسی

الشرق الاوسط مطرح کرد
ناآرام شدن جبهه داخلی اسرائیل می‌تواند تمام معادلات را به هم بریزد

رژیم صهیونیستی از ملتهب شدن اوضاع جبهه داخلی درپی خشم اعراب ساکن اراضی سال ۱۹۴۸ به شدت نگران بوده و بر این باور است اگر عرب‌های ساکن این اراضی دست به شورش و ناآرامی بزنند، باید برای هر فرد یهودی، یک نگهبان بگذارد.

میدل ایست نیوز: با وجود آنکه اسرائیل اکنون در چندین جبهه درگیر است، اما عملیات زیرگیری با کامیون در شمال تل آویو در روز گذشته نشان داد، آخرین چیزی که امکان دارد برای این رژیم به یک جبهه جدید درگیری تبدیل شود، اعراب داخل اراضی اشغالی هستند.

به گزارش الشرق الاوسط، اگرچه ممکن است اسرائیل از قبل برای این رویارویی تدارک دیده باشد، اما به خوبی می‌داند که جبهه داخل به مانند هیچ جبهه دیگری نیست که بتوان در آن هواپیما و تانک و نیروی زمینی استفاده کرد و همه این‌ها بی‌فایده خواهند بود.

این منبع نوشت: به عبارت دیگر و به بیان ساده تر، جبهه داخلی، جبهه‌ای است که می‌تواند تمامی محاسبات و معادلات را به هم بریزد و تقریباً چیزی به مانند وقوع جنگ داخلی ایجاد کند.

الشرق الاوسط با اشاره به حادثه زیرگیری اسرائیلی‌ها با کامیون در شمال تل آویو توسط یکی از فلسطینیان اهل قلنسوه در داخل سرزمین‌های اشغالی، نوشت اکنون نگرانی‌ها در خصوص وارد شدن فلسطینیان داخل اسرائیل به جبهه درگیری‌ها به شدت افزایش یافته است.

این منبع نوشت: اگرچه پلیس اسرائیل روز گذشته به انگیزه واقعی عامل این حادثه و اینکه آیا این یک حادثه اتفاقی بوده است یا خیر اشاره‌ای نکرد اما ایتامار بن غفیر وزیر تندرو امنیت داخلی اسرائیل، به سرعت از قتل عامل این حمله تمجید کرد و بار دیگر بر درستی سیاست خویش مبنی بر گسترش دایره توزیع سلاح به اسرائیلی‌ها تاکید کرد.

این منبع نوشت: به بیان ساده باید گفت، هیچ مسأله‌ای برای امنیت اسرائیل به‌اندازه مقابله با حملاتی که ممکن است از درون شکل بگیرد، پیچیده‌تر و خطرناک تر نخواهد بود چرا که جبهه داخلی، جبهه‌ای بسیار متفاوت از سایر جبهه‌ها نظیر غزه محاصره و ویران شده، کرانه باختری، لبنان خارج از مرز‌ها و حتی ایران و یمن است که فاصله دوری با اسرائیل دارند.

این منبع افزود: جبهه داخلی، جبهه‌ای است که در آن عرب‌ها و یهودیان در یک محله زندگی می‌کنند، در یک خیابان راه می‌روند و از یک جا خرید می‌کنند و در کنار یکدیگر کار می‌کنند و معنای رویارویی و درگیری عرب‌ها با یهودیان این است که اسرائیل مجبور خواهد شد برای هر فرد یهودی یک نگهبان بگذارد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا