خبر اولسیاسی

العوادی: نقض حریم هوایی عراق در حمله به ایران تجاوزی مجرمانه است

سخنگوی دولت عراق گفت که نقض حریم هوایی عراق در حمله به ایران، تجاوزی مجرمانه است.

میدل ایست نیوز: باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق گفت که کشورش از مسئولیت‌های خود در منطقه و جهان دست نکشیده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی با اشاره به تداوم تلاش‌های عراق برای متوقف کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان، گفت که امنیت عراق و منطقه از اولویت‌ها است و دولت تلاش‌هایش را بر توقف جنگ متمرکز می‌کند.

العوادی با اشاره به اقدامات بین‌المللی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی گفت که نقض حریم هوایی عراق در حمله به ایران، تجاوزی مجرمانه است.

سخنگوی دولت عراق گفت که دولت در پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی در کشور موفق شده است.

وی با اشاره به اینکه کره جنوبی، سامانه‌های نظامی پیشرفته را اوایل سال آینده در اختیار عراق قرار می‌دهد، گفت که دولت در راستای توسعه و تقویت توانایی‌های پدافند هوایی تلاش می‌کند.

پیش از این العوادی، گفته بود که عراق رسما یادداشت اعتراضی به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت مبنی بر محکومیت نقض آشکار حریم هوایی و حاکمیت عراق توسط رژیم صهیونیستی و استفاده از حریم هوایی این کشور برای حمله به جمهوری اسلامی ایران در روز 26 اکتبر تحویل داده است.

قرارگاه پدافند هوایی ایران صبح شنبه ضمن تایید حملات رژیم صهیونیستی به چند نقطه این کشور اعلام کرد: نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام مورد حمله قرار گرفته که پدافند هوایی موفق به رهگیری و مقابله با این حملات شده است.

ارتش ایران نیز اعلام کرد که در این حملات 4 نیروی ارتش به شهادت رسیدند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا