اقتصادیسیاسی

بازگشایی گذرگاه مرزی« نصیب -جابر» بین سوریه و اردن

سوریه و اردن با بازگشایی گذرگاه مرزی «نصیب – جابر» عبور و مرور افراد و انتقال کالا از این منطقه را تسهیل کردند.

میدل ایست نیوز: گذرگاه «نصیب- جابر» در مرز سوریه و اردن، پس از سفر یک هفته پیش ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن به دمشق، بازگشایی شد و اکنون شاهد فعالیت مسئولان دولتی دو طرف برای بهبود فعالیت های این گذرگاه است.

به گزارش الشرق الاوسط، روز گذشته هیئتی متشکل از چهار وزیر کشور، حمل و نقل، ادارات محلی و دارایی سوریه از گذرگاه «نصیب» در استان درعا در جنوب این کشور بازدید کردند تا از اوضاع و واقعیت فعالیت ها در این منطقه از جمله رفت و آمد مسافران، انتقال کالاها و ترانزیت و امکانات ارائه شده در گذرگاه اطلاع یابند.

در همین ارتباط، «محمد الرحمون»، وزیر کشور سوریه، با متعهد شدن به برداشتن تمامی موانع موجود در این گذرگاه، تصریح کرد: در گذرگاه نصیب مواردی وجود دارد که توسط اداره گذرگاه در حال رسیدگی است و برخی مشکلات مربوط به قرارداد با شرکت مسکن نظامی از طریق وزارت دارایی حل و فصل خواهد شد.

وی با اشاره به بهبود خدمات ارائه شده بر وجود ارتباط با طرف اردنی از طریق وزارت حمل و نقل به منظور حل مشکلات مربوط به جابجایی کالاها و افزایش ظرفیت محوطه های گذرگاه نصیب نسبت به تعداد خودروها و کامیون های حمل کالا تاکید کرد.

گفتنی است فعالیت ها و همکاری های دولت های سوریه و اردن نشان‌ از توافق دو کشور بر ضرورت بازسازی این گذرگاه و رفع موانع رفت‌وآمد بین دو طرف، با توجه به پیامدهای تشدید تنش‌های اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان و هدف قرار دادن اکثر گذرگاه ها در مرز سوریه و لبنان صورت می گیرد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا