سیاسی

جروزالم پست: موضع عربستان در قبال حمله اسرائیل به ایران دقیق و هوشمندانه بود

روزنامه جروزالم پست رژیم صهیونیستی موضعگیری عربستان در قبال حملات این رژیم به ایران را یک موضعگیری دقیق و هوشمندانه توصیف کرد و از عربستان خواست در خصوص عادی سازی روابط با تل آویو زودتر تصمیم گیری کند.

میدل ایست نیوز: یکی از روزنامه‌های رژیم صهیونیستی در سرمقاله امروز خود نوشت: عربستان سعودی باید تصمیم بگیرد که آیا برقرای رابطه با تل آویو ارزشش را خواهد داشت یا خیر.

به گزارش بی‌بی سی، روزنامه‌های اسرائیلی عناوین مقاله‌های تحلیلی خود را به بررسی روابط عربستان با ایران و اسرائیل و انتخاب حریم هوایی عراق برای حمله اخیر اسرائیل به ایران اختصاص دادند.

این منبع به نقل از سرمقاله روزنامه جروزالم پست با این عنوان که «عربستان سعودی باید تصمیم بگیرد آیا رابطه با اسرائیل برای این کشور ارزشش را دارد یا خیر» نوشت: بیانیه‌ای را که عربستان سعودی درباره حمله اسرائیل به ایران صادر کرد اگرچه بیانیه‌ای عادی اما در عین حال جالب توجه بود.

جروزالم پست تاکید کرد: اجتناب عربستان سعودی از اشاره مستقیم نام اسرائیل یا نام بردن از آن به عنوان دشمن موضوعی جالب توجه است زیرا استفاده از واژه دشمن در ادبیات کشورهایی که اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند، بسیار رایج است.

این روزنامه با طرح این پرسش که «منافع عربستان سعودی در عادی‌سازی روابط با اسرائیل چیست» تصریح کرده است: واکنش عربستان سعودی در قبال حمله اسرائیل به ایران حاکی از آن است که ریاض حاکمیت ایران را به رسمیت می‌شناسد اما در عین حال به طور ضمنی اقدامات اسرائیل در زمینه امنیت منطقه را نیز پذیرفته است.

نویسنده این مقاله بر این باور است که این موضعگیری دقیق پادشاهی سعودی به این کشور اجازه می‌دهد هم خویشتنداری خود را حفظ کند و هم در عین حال در ائتلاف با اسرائیل و تلاشهایش برای مقابله با نفوذ ایران قرار داشته باشد.

این روزنامه در پایان با اشاره به دیدار سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جدید ایران با شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، نگرانی خود را از بهبود روابط پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران ابراز کرده است.

منبع
بی بی سی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا