پاسخ سفیر امریکا در تلآویو به ترامپ: اگر اسرائیل نبود، امریکا وجود نداشت!
سفیر امریکا در تلآویو در پاسخی غیرمستقیم به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا گفت وجود اسرائیل نقش مهمی در شکلگیری و استمرار وجود امریکا به عنوان یک کشور داشته است.

میدل ایست نیوز: مایک هاکبی سفیر امریکا در تلآویو به طور غیرمستقیم به سخنان ترامپ که گفته بود «اگر امریکا نبود، اسرائیل وجود نداشت» پاسخ داد.
به گزارش الجزیره، هاکبی در پاسخی غیرمستقیم به اظهارات دونالد ترامپ گفت، وجود اسرائیل نقش مهمی در شکلگیری و استمرار وجود امریکا به عنوان یک کشور داشته است.
این سخنان روز سهشنبه در جریان کنفرانس «میراث یهودی» در کرانه باختری اشغالی بیان شد. هاکابی در این نشست گفت نقش دیپلماتیکش فراتر از نمایندگی منافع امریکا است و شامل تشریح عمق راهبردی و معنوی رابطه با تلآویو برای افکار عمومی امریکا نیز میشود.
سفیر امریکا افزود، این بدون شک میراث شما است، اما میراث امریکا هم هست. بدون اسرائیل و بدون عنصر یهودی، کشور ما وجود نداشت. وی افزود، موجودیت امروز امریکا تا حدی مدیون پیوندهای تاریخی و معنوی با اسرائیل است.
این اظهارات در شرایطی مطرح میشود که پیشتر دونالد ترامپ گفته بود: اگر من دخالت نمیکردم، اسرائیل مدتها پیش از روی زمین محو شده بود. این سخن ترامپ به نقش امنیتی و نظامی امریکا در حمایت از اسرائیل اشاره دارد.


