خبر اولسرخط خبرها

سفیر عراق به وزارت امور خارجه ایران احضار شد

وزارت امور خارجه ایران در دیدار با سفیر عراق ضمن محکوم کردن اقدام عده‌ای آشوبگر در تعرض به سرکنسولگری ایران در کربلا خواستار تمهیدات امنیتی دولت عراق برای محافظت از اماکن دیپلماتیک ایران شد.

میدل ایست نیوز: مدیر کل تشریفات وزارت امور خارجه ایران در ملاقات سفیر عراق ضمن محکوم کردن اقدام عده‌ای آشوبگر در تعرض به سرکنسولگری ایران در کربلا خواستار تمهیدات امنیتی از سوی جهات ذیربط دولت عراق برای محافظت از اماکن دیپلماتیک ایران گردید.

در بیانیه وزارت امور خارجه ایران آمده است، در پی اقدام عده‌ای آشوبگر در تعرض به سرکنسولگری ایران در کربلا و در ادامه مجموعه اقدامات صورت‌گرفته از سوی وزارت امورخارجه از شب گذشته، مدیر کل تشریفات وزارت امور خارجه ایران در ملاقات سفیر عراق ضمن محکوم کردن این اقدام، خواستار حفظ تدابیر و تمهیدات امنیتی از سوی جهات ذیربط دولت عراق برای محافظت از اماکن دیپلماتیک ایران بموجب کنوانسیون 1963 وین گردید.

سفیر عراق نیز اظهار داشت دولت عراق بعنوان دولت پذیرنده در خصوص تضمین امنیت و ایمنی اماکن نمایندگی‌ها متعهد می‌باشد.

شب گذشته در اطراف کنسولگری ایران در کربلا تظاهرات شده و معترضان با یورش به کنسولگری دیوار آن را آتش زده اند.

«ایهاب الوزنی»، فعال مدنی برجسته در کربلا صبح امروز در حمله ای مسلحانه در مقابل منزلش ترور شد که این امر خشم مردم در این استان و حضور گسترده نیروهای امنیتی را به دنبال داشت.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در پی این حادثه اعلام کرد که عناصر تروریستی، ایهاب الوزنی را در خیابان الحداد در کربلا ترور کردند و پلیس به محض اطلاع، اقدامات و تشکیل تیم متخصص برای تحقیقات در خصوص این جنایت را آغاز کرد.

ترور این فعال مدنی، خشم مردم در استان را به دنبال داشت و صدها تظاهرات کننده در مرکز شهر جمع شده و با شعار علیه دولت عراق که نتوانسته از تظاهرات کنندگان حفاظت و عاملان ترور فعالان را مجازات کند، اقدام به آتش زدن لاستیک کردند.

منبع
سایت وزارت امور خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا