سیاسی

رئیس دستگاه امنیت عربستان حاضر به دیدار با رئیس حشد الشعبی نشد

یک منبع آگاه خبر داده که «فالح الفیاض» در سفر به ریاض خواستار دیدار با رئیس دستگاه امنیت عربستان شده اما او این درخواست را رد کرده است.

میدل ایست نیوز: پایگاه خبری «گلگامش پرس» به نقل از منبعی آگاه خبر داد که رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی درخواست «فالح الفیاض» رئیس نیروهای حشد الشعبی عراق برای دیدار با وی را رد کرده است.

این پایگاه خبری عراقی به نقل از منبعی در سفارت عراق در ریاض خبر داده که سفر امروز (پنج شنبه) الفیاض به عربستان در ادامه مذاکرات چندی پیش وی با مقامات سوریه و برای اطمینان دادن به عربستان بابت ورود نیروهای حشد الشعبی به خاک عربستان بوده است.

این منبع تأکید کرده که الفیاض در این سفر با «ثامر السبهان»، وزیر مشاور در امور کشورهای خلیج دیدار کرده و به وی اطمینان داده که ورود نیروهای حشد الشعبی در عملیات آینده علیه تروریست های داعش در خاک سوریه صرفاً برای تأمین امنیت مرزهای عراق صورت می گیرد و السبهان تأکید کرده که عربستان سعودی این موضوع را درک می کند.

ثامر السبهان پیشتر سفر عربستان سعودی در عراق بود که به علت اظهاراتی که مداخله جویانه تشخیص داده شد از عراق اخراج شد.

به گفته این منبع، الفیاض پس از دیدار با السبهان خواستار دیدار با «خالد علی حمیدان» رئیس دستگاه اطلاعات عربستان شده اما این درخواست او از جانب حمیدان رد شده است.

فالح الفیاض امروز (پنج شنبه) به عربستان سعودی سفر کرد.

منبع
گلگامش پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا