اقتصادیسرخط خبرها

اقلیم کردستان: زیرساخت های تولید حدود 7 هزار مگاوات برق را داریم

معاون وزیر برق اقلیم کردستان با اعلام اینکه زیرساخت های تولید حدود 7 هزار مگاوات برق در اقلیم وجود دارد، اشاره کرد که مشکل اصلی در نبود سوخت لازم برای نیروگاه های تولید برق است.

میدل ایست نیوز: «کامل القزاز»، معاون وزیر برق دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که وزارت برق اقلیم زیرساخت های تولید نزدیک به 7 هزار مگاوات برق را دارد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های تولید برق بین 6 هزار و 500 تا 6 هزار و 900 مگاوات وجود دارد، گفت که در صورت تامین سوخت لازم نیروگاه های تولید برق، امکان تولید 5 هزار تا 5 هزار و 500 مگاوات برق برای اقلیم نیز وجود دارد.

القزاز تصریح کرد که مشکل اصلی وزارت برق اقلیم، نبود سوخت لازم است و بیان کرد که استراتژی دولت، تولید گاز طبیعی برای استفاده از آن در تولید برق است.

معاون وزیر برق اقلیم کردستان اشاره کرد که هزینه های گاز طبیعی در مقایسه با گازوئیل بسیار کمتر است اما مقادیر آن اندک است.

گفتنی است عراق هر ساله و به ویژه در فصل گرم تابستان با مشکل برق مواجه است و شهروندان عراقی در اکثر ساعات شبانه روز از برق محرومند که این امر موجب به وجود آمدن تظاهرات در شهرهای مختلف عراق شده است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا