سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی وزرای امور خارجه عراق و استونی درباره مبادلات تجاری و پرونده مهاجرت

وزرای امور خارجه عراق و استونی در گفت وگویی تلفنی درباره چشم اندازهای همکاری دوجانبه در همه عرصه ها از جمله سرمایه گذاری استونی در عراق و پرونده مهاجرت غیرقانونی به اروپا رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: «ایوا ماریا لیمیتس»، وزیر امور خارجه استونی در تماسی تلفنی با «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق درباره مبادلات تجاری و پرونده مهاجرت و مهاجران گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه عراق در این گفت وگو اهتمام دولت عراق به توسعه روابط دوجانبه بین عراق و استونی در همه عرصه ها را اعلام و به اهمیت رایزنی درباره مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک اشاره کرد.

وزرای خارجه عراق و استونی در این مکالمه به بررسی چشم اندازهای همکاری دوجانبه در همه عرصه ها از جمله سرمایه گذاری استونی در بازارهای عراق، مبادلات تجاری، گسترش فعالیت دولت الکترونیک و فرصت های فراوان در زمینه موسسه های تجاری در عراق پرداختند.

دو طرف همچنین درباره پرونده مهاجرت و مهاجران رایزنی کرده و بر افزایش هماهنگی بین عراق و کشورهای اروپایی با هدف دستیابی به توافقاتی در راستای خدمت به منافع مشترک دو طرف، توافق کردند.

وزیر امور خارجه استونی در این گفت وگو به بررسی مهاجرت غیرقانونی به لیتوانی که بر سایر کشورهای اروپایی نیز تاثیر می گذارد و لزوم اتخاذ اقداماتی مشترک برای جلوگیری از قاچاق انسان پرداخت.

وزرای امور خارجه دو کشور بر سر لزوم همکاری و ارتباط در آینده نزدیک برای ایجاد سازوکاری برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به توافق رسیدند.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا