اجتماعیسرخط خبرها

دبیر ستاد اربعین ایران: هنوز تصمیمی از سوی عراق برای برگزاری مراسم اربعین اعلام نشده است

دبیر ستاد اربعین ایران گفت دولت عراق هنوز هیچ تصمیمی برای برگزاری مراسم اربعین اعلام نکرده و ایران نیز منتظر اعلام موضع رسمی عراق است.

میدل ایست نیوز: «احمد محمدی فر»، دبیر ستاد اربعین ایران با بیان اینکه هنوز از طرف دولت عراق هیچ‌گونه تصمیمی برای برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین اعلام نشده است، گفت: اطلاعی از روند انجام ثبت‌نام‌ها برای مراسم اربعین امسال نداریم ولی منتظر ارائه نظر مقامات عراقی هستیم.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «میزان»، با اشاره به آخرین تصمیمات در خصوص مراسم پیاده‌روی اربعین امسال، گفت: هنوز از طرف دولت عراق هیچ‌گونه تصمیمی برای برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین اعلام نشده است.

محمدی فر با اشاره به اینکه منتظر اعلام موضع رسمی و یا اتخاذ سیاست دقیقی از سوی دولت عراق هستیم، افزود: افرادی که در حال حاضر به سمت مرزها پیاده‌روی می کنند، کارهایی خارج از چارچوب‌ها انجام می‌دهند.

دبیر ستاد اربعین ایران با اشاره به افرادی که برای مراسم اربعین به سمت مرزها روانه شده‌اند، گفت: مرزهای زمینی بسته است و این افراد شاید از طریق مرزها و سفر هوایی بتوانند به عراق بروند.

محمدی‌فر گفت: اطلاعی از روند انجام ثبت نام‌ها برای مراسم اربعین امسال نداریم ولی منتظر ارائه نظر مقامات عراقی هستیم. جلسات به طور مرتب و ماهانه برگزار می‌شود تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.

سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، عراق هیچ زائر خارجی را نپذیرفت و حدود‌ دو روز قبل از اربعین حسینی از پذیرش محدود زوار خبر داد اما به دلیل شرایط، ایران هیچ زائری به عراق اعزام نکرد.

منبع
خبرگزاری میزان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا