اجتماعیاقتصادیخبر اول

واکنش وزارت برنامه ریزی عراق به گزارش برنامه غذای سازمان ملل: عراق گرسنه نیست

فقط 2 درصد از جمعیت عراق دچار وضعیت گرسنگی هستند که این آمار هم مربوط به بعد از افزایش آوارگان به سبب حملات داعش در سال 2014 است.

میدل ایست نیوز: وزارت برنامه‌ریزی عراق در واکنش به گزارشی منسوب به برنامه غذای جهانی اطلاعات این گزارش غیر دقیق دانست و تأکید کرد که نسبت ناامنی غذایی در عراق کم‌تر از 2 درصد است.

در بیانیه رسمی وزارت برنامه‌ریزی عراق آمده که در روزهای اخیر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی گزارشی منسوب به برنامه غذای جهانی سازمان ملل منتشر کرده‌اند که در آن گفته شده که عراق یکی از 7 کشور با آمار بالای گرسنگی در جهان است و اینکه 33 درصد جمعیت عراق دچار سوءتغذیه هستند و عراق را در کنار کشورهای به‌شدت فقیری مانند سومالی و ماداگاسکار و کنگو قرار داده است.

این بیانیه افزوده که عراق با توجه به برنامه‌های دولت و توزیع سبدهای کالا و برنامه‌های تأمین اجتماعی و پرداخت کمک‌درآمد به آسیب‌دیدگان از کرونا، حتی در اوج بحران کرونا هم دچار بحران غذائی در حدی که موجب گرسنگی و سوءتغذیه در میان طبقات محروم جامعه شود نبوده است.

بر اساس این بیانیه فقط 2 درصد از جمعیت عراق دچار وضعیت گرسنگی هستند که این آمار هم مربوط به بعد از افزایش آوارگان به سبب حملات داعش در سال 2014 است.

وزارت برنامه‌ریزی عراق تأکید کرده که نسبت فقر در عراق در سال 2020 به 31 درصد رسید اما این به معنای گرسنگی جمعیت کشور نیست و منظور از این فقر آن چیزی است که از آن به فقر چندجانبه یاد می‌شود و شامل عدم دسترسی به بهداشت و آموزش و مسکن و درآمد کافی می‌شود.

این بیانیه افزوده که 95 درصد خانوارهای عراقی سبد کالا دریافت می‌کند و تأکید کرده که آمارهای عراق بر اساس استاندارهای معمولی جهانی که خود سازمان ملل هم بر اساس آنها عمل می‌کند تهیه می‌شود.

وزارت برنامه‌ریزی عراق تأکید کرده که به هیچ وجه نمی‌توان عراق را کشوری گرسنه و دچار سوءتغذیه دانست و وضعیت عراق با کشورهایی که در این گزارش از آنها یاد شده قابل مقایسه نیست.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا