سیاسی

جنجال نبود پرچم سوریه در دیدارهای بشار اسد با مقامات ارشد ایرانی

نبود پرچم سوریه به هنگام دیدارهای «بشار اسد»، رئیس جمهور این کشور با مقامات ایرانی در تهران، بازتاب‌های تندی را میان مردم سوریه در سایت‌های شبکه اجتماعی به دنبال داشت.

میدل ایست نیوز: نبود پرچم سوریه به هنگام دیدارهای «بشار اسد»، رئیس جمهور این کشور با مقامات ایرانی در تهران، بازتاب‌های تندی را میان مردم سوریه در سایت‌های شبکه اجتماعی به دنبال داشت و تبدیل به موضوعی داغ شده است.

پرچم سوریه که نماد این کشور است در تصاویر دیدار بشار اسد با «حسن روحانی»، رئیس جمهور ایران و «علی خامنه ای»، رهبر انقلاب اسلامی ایران به چشم نمی خورد و تنها پرچم ایران است که در این دیدارها قابل مشاهده است.

شهروندان سوریه با اهتمام کامل همه جزئیات این دیدار حائز اهمیت و تاریخی را دنبال کردند زیرا این سفر، نخستین دیدار اسد از زمان آغاز بحران سوریه در هشت سال گذشته است. از همین رو به علاقه‌مند به رصد دقیق همه جزئیات این سفر هستند. برخی از مردم سوریه، نبود پرچم این کشور در سالن نشست استقبال از بشار اسد را بهانه ای برای کم توجهی به حاکمیت این کشور قلمداد می کنند و این امر را دلیلی جدید برای سرسپردگی و تبعیت سوریه از ایران می دانند.

اما دیگر فعالان سوری در پاسخ به این افراد گفتند: «نبود پرچم مهمانان، بخشی از پروتوکل ایران در استقبال از سران کشورهاست و عملا در همه تصاویر رهبر ایران با سران دیگر کشورها، تنها پرچم ایران دیده می شود.»

این افراد نبود پرچم روسیه در جریان دیدار رهبری ایران با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور این کشور را به عنوان دلیلی برای اثبات مدعای خود مطرح می کنند چرا که پوتین، رئیس جمهور دولت بزرگی است که کسی جرات نقض پروتوکل یا خدشه‌دار کردن حاکمیت این کشور را ندارد.

این فعالان تصاویری منتشر کردند که در آن پرچم روسیه و همچنین پرچم کشور ترکیه در دیدارهای جداگانه روسای جمهور این دو کشور با رهبری ایران به چشم نمی خورد اما در دیدارهای روحانی با روسای جمهور کشورهای مختلف معمولا پرچم ایران و کشور مهمان در کنار هم قرار داده می شود ولی این بار در دیدار روحانی با اسد، پرچم کشور مهمان یعنی سوریه دیده نمی شود.

منابع رسانه‌ای در تهران در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم تصریح کردند: «دیدارهای امام خامنه ای با رهبران و سران کشورها در منزل‌ ایشان برگزار می شود، امام خامنه ای دفتر جداگانه‌ای ندارد و منزل ایشان هم بسیار کوچک است لذا پروتوکل‌های جهانی در دیدارهای امام خامنه ای مورد اجرا قرار نمی گیرد زیرا ایشان مقام دولتی و یا رئیس جمهور نیستند.»

بنابراین نبود پرچم به معنای توهین نیست، همه مشاهده کردند که خامنه ای به گرمی بی نظیری از بشار اسد استقبال کرد. فعالان رسانه ای ایرانی گفتند: «ما در دیدار رهبری با سران کشورها، صمیمیتی هم چون دیدار ایشان با بشار اسد مشاهده نکردیم، این امر به معنای احترام ایشان نسبت به شخص بشار اسد و ملت سوریه است.»

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا