اقتصادی

رشد 17 درصدی حجم صادرات خرمای عربستان در سال 2021

از فردا (پنج‌شنبه 16 دسامبر) دومین نمایشگاه بین‌المللی خرمای عربستان با حضور تولیدکنندگان و کارخانه‌های تبدیلی داخلی و خارجی برگزار شود.

میدل ایست نیوز: مرکز ملی خرمای عربستان اعلام کرد که این کشور با اجرای برنامه‌ها و شراکت‌ها و بازاریابی‌های بین‌المللی به 107 کشور جهان خرما صادر می‌کند.

به گزارش نشریه «الشرق الاوسط» این مرکز اعلام کرد که به تلاش‌های خود برای افزایش صادرات و تبدیل شدن عربستان به بزرگ‌ترین صادرکننده خرما در جهان ادامه می‌دهد.

در این راستا قرار است از فردا (پنج‌شنبه 16 دسامبر) دومین نمایشگاه بین‌المللی خرمای عربستان با حضور تولیدکنندگان و کارخانه‌های تبدیلی داخلی و خارجی برگزار شود.

عربستان 33 میلیون نخل و 157 کارخانه خرما و صنایع وابسته دارد.

این بیانیه افزوده که صادرات خرما در عربستان در سال 2021 با رشد 7.1 درصدی به سال قبل به 247 میلیون دلار و حجم صادرات با رشد 17 درصدی به 215 میلیون تُن رسیده است.

عربستان سالانه 1.5 میلیون تُن خرما تولید می‌کند که دارای 75 نوع متفاوت است لذا این کشور پس از مصر جایگاه دوم بیشترین تولیدکننده جهانی خرما را به خود اختصاص داده و 17درصد تولید جهانی این محصول را در اختیار دارد.

عربستان امیدوار است که به رتبه یک تولیدکننده خرما در سطح جهان تبدیل شود، بیش از 31 میلیون نخل خرما در مساحتی به وسعت 107 هزار هکتار در این کشور وجود دارد، ریاض و القصیم بیشترین تعداد نخل‌ها را در عربستان دارند.

از معروف‌ترین انواع خرمای عربستان می‌توان به العجوة، الصفاوي، السكري، الصقعي، الخلاص، الحساوي و البرحی اشاره کرد.

میزان مصرف خرمای هر شهروند سعودی در سال 26 کیلوگرم برآورد می شود.

مصر سالانه 1.7 میلیون تُن خرما تولید می‌کند و در رتبه یکم تولیدکنندگان این محصول کشاورزی در جهان قرار دارد، این کشور تقریبا 21 درصد تولید جهانی خرما را به خود اختصاص داده است هرچند از 1.7 میلیون تُن خرما تنها 3درصد آن صادر می‌شود لذا مصر در رتبه 12‌ اُم صادرکنندگان خرما قرار دارد که این محصول را به 63 کشور از جمله اندونزی، مراکش، مالزی، بنگلادش و تایلند صادر می کند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا