خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

قائم مقام اخوان المسلمین به حبس ابد محکوم شد

دادگاه جنائی قاهره «محمود عزت»، قائم‌مقام سابق رهبر اخوان المسلمین، را به اتهام جاسوسی و همکاری با جنبش حماس به زندان ابد محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: دادگاه جنائی قاهره «محمود عزت»، قائم‌مقام سابق رهبر (مرشد) اخوان المسلمین، را به اتهام همکاری جاسوسی با جنبش حماس به زندان ابد محکوم کرد.

به گزارش «الجزیره» دادگاه مصر محمود عزت (77 ساله) قائم‌مقام سابق رهبر اخوان المسلمین را در پرونده همکاری جاسوسی با حماس و همچنین در پرونده موسوم به اشغال مرز شرقی گناهکار دانست.

در سال 2015، محمود عزت در دادگاه غیابی به اتهام جاسوسی برای تشکیلات خارجی به اعدام محکوم شده بود، اما پس از بازداشت وی در اوت سال گذشته، دادگاه تصمیم به اعاده دادرسی گرفت.

او می‌تواند از دادگاه استیناف مصر درخواست تجدید نظر بدهد.

پیش از این نیز، محمود عزت بابت آنچه در رسانه های مصری به «حوادث دفتر ارشاد» معروف است به حبس ابد محکوم شده بود.

این پرونده به «تشویق به قتل و اقدام در این باره و تأمین سلاح آتشین و مهمات و مواد آتش زا برای افراد ناشناس برای انجام این ناآرامی ها و برنامه ریزی برای ارتکاب جرم» در درگیری هایی که بیرون دفتر ارشاد جماعت اخوان المسلمین با مخالفان این جماعت در سال 2013 رخ داد مربوط می شود.

دادگاه مصر پیش از این چند مقام دیگر اخوان المسلمین از جمله «محمد مرسی»، رئیس جمهوری سابق مصر، را در پرونده همکاری جاسوسی با حماس محکوم کرده بود.

در این پرونده، سران اخوان به همکاری با تشکیلات خارجی برای انجام عملیات خرابکارانه در داخل کشور و افشای اسرار دفاعی کشور به طرف‌های خارجی و تأمین مالی تروریسم و برگزاری دوره‌های نظامی برای تشکیلات برون‌مرزی اخوان المسلمین و ارتکاب اعمالی که وحدت و استقلال مصر را به خطر مواجه کند متهم شده‌اند.

متهمان همه این اتهامات را رد می‌کنند.

محمود عزت در اوت 2013 و بعد از بازداشت «محمد بدیع»، رهبر اخوان المسلمین، به جای وی مسئولیت رهبری این گروه را بر عهده گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا