اجتماعیاقتصادیسرخط خبرها

وزارت برق عراق: با کمبود 15 هزار مگاواتی برق مواجه هستیم

سرپرست وزارت برق از کمبود 15 مگاواتی برق در سراسر این کشور خبر داد و افزود این کمبود مانع از برق‌رسانی 24 ساعته به شهروندان می‌شود.

میدل ایست نیوز: «عادل کریم»، سرپرست وزارت برق از کمبود 15 مگاواتی برق در سراسر این کشور خبر داد و افزود این کمبود مانع از برق‌رسانی 24 ساعته به شهروندان می‌شود.

کریم در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با استاندار بصره اظهار داشت: تامین این میزان انرژی برق مستلزم حمایت مالی وزارت برنامه‌ریزی و دارایی است همچنین وزارت نفت نیز اگر سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها را فراهم کند، وزارت برق می‌تواند تا تابستان سال آتی 7 هزار مگاوات انرژی برق به شبکه توزیع بیفزاید.

وی گفت: دستیابی به تولید 15 هزار مگاوات به دلیل مشکلات مالی امری دشوار است لذا با توجه شرایط کنونی می‌توان 4 یا 5 هزار مگاوات طی سال آتی به شبکه برق اضافه کرد که می‌تواند ساعات برق‌رسانی به شهروندان پایدار کند.

سرپرست وزارت برق عراق گفت: این وزارتخانه مجموعه اقداماتی برای افزایش سقف تولید برق اتخاذ کرده است از جمله اتصال شبکه برق با برخی کشورها و بهره‌برداری از انرژی خورشیدی با همکاری شرکت توتال برای تولید 1 هزار مگاوات در بصره و نیز در استان‌های ذی‌قار، المثنی و میسان.

وی درباره تامین سوخت نیروگاه‌های برق گفت: این مساله جزء مسئولیت‌های وزارت نفت است و این وزارتخانه با عقد قرارداد با شرکت توتال به دنبال تزریق گاز مورد نیاز برای تولید 2000 تا 2500 مگاوات انرژی برق است.

کریم در پایان گفت: 10 درصد از انرژی تولیدی برق در مرحله آتی از طریق انرژی‌های پاک خواهد بود.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا