اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

چاوش اوغلو: ایران و عراق دو گزینه برقراری مسیر زمینی ترکیه به امارات

وزیر خارجه ترکیه از دریافت پیشنهاد توافق‌نامه حمل و نقل زمینی از امارات خبر داد و گفت که ترکیه از این پروژه استقبال می‌کند.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه ترکیه از دریافت پیشنهاد توافق‌نامه حمل و نقل زمینی از امارات خبر داد و گفت که ترکیه از این پروژه استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «مولود چاوش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه، در مصاحبه‌ای تأکید کرد که بهبود روابط ترکیه با امارات آثار مثبتی در بسیاری عرصه‌ها خواهد داشت و این آثار عملا هم دیده شده است.

او گفت که تنش در روابط امارات و ایران بر این روابط تأثیر نهاده اما همزمان با آن شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و مبادلات تجاری بوده‌ایم.

چاوش اوغلو تأکید کرد که نهایی شدن پروژه مسیر زمینی میان ترکیه و امارات صرفا با در سطح دوجانبه ممکن نیست چون این مسیر از ایران عبور می‌کند.

وی گفت که انتقال کالا از استانبول به امارات از مسیر دریایی حدود 25 تا 28 روز طول می‌کشد اما اگر این انتقال به صورت زمینی انجام شود فقط 10 روز طول می‌کشد.

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که باید این مسیر کوتاه کرد و برای نهایی این توافق تلاش کرد و احتمالا بعد از امضای توافق‌نامه دوجانبه بتوانیم توافق‌نامه سه‌جانبه را با ایران امضا کنیم و مذاکرات در این باره ادامه دارد.

او گفت که تلاش‌هایی جریان دارد تا بخش دوجانبه این توافق در سفر رئیس جمهوری ترکیه به امارات در ماه فوریه امضا شود و افزود امارات متمایل به ایجاد این مسیر زمینی از عراق است که مسیری کوتاه‌تر خواهد بود اما نیازمند اجرای پروژه‌های زیرساختی جاده‌ای و ریلی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا