سرخط خبرهاسیاسی

عراق وارد موج چهارم همه گیری کرونا شد

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که این کشور وارد موج چهارم همه‌گیری کرونا شده است.

میدل ایست نیوز: وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که این کشور وارد موج چهارم همه‌گیری کرونا شده است.

«ریاض عبدالامیر»، مدیر کل بهداشت وزارت بهداشت عراق، به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که این‌ وزارتخانه وضعیت همه‌گیری در کشور را زیر نظر دارد و روند رو به افزایش موارد ابتلا نشان‌دهنده ورود کشور به موج چهارم کروناست.

او از شهروندان خواست که نسبت به خطر موج چهارم و سویه جدید کرونا که با سرعت بالا منتشر می‌شود هشیار باشند و افزود که در روزهای آینده شاهد رشد جهشی موارد ابتلا به کرونا خواهیم بود.

عبدالامیر افزود که کرونا همچنان موضوعی خطرناک است و نباید در این باره سهل‌انگاری کرد و تأکید کرد که سرعت گسترش سویه اومیکرون 10 برابر بیشتر از سویه دلتاست و این به معنای بالا رفتن شدید موارد ابتلا خواهد بود.

وی گفت که عملا ثابت شده که افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند در خطر کمتری هستند و واکسن کرونا ایمنی لازم برای کاهش آثار ویروس را ایجاد می‌کند و مبتلایان نیازی به ورود به بیمارستان نخواهند داشت.

این مقام وزارت بهداشت عراق گفت که آمار واکسیناسیون در عراق به 9 میلیون فرد رسیده و تقریبا هیچ مورد خطر ناشی از واکسیناسیون گزارش نشده و این نشان‌دهنده بی خطر بودن واکسیناسیون است و افزود که اکثر افرادی که در بیمارستان بستری شده‌اند کسانی‌اند که واکسن دریافت نکرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا