اجتماعیعکس

کلیسای کاترین مقدس؛ میراثی جهانی و نگین معماری در مصر +تصاویر

کلیسای کاترین مقدس به عنوان یکی‌ از قدیمی‌ترین کلیساهای جهان از مقاصد اصلی گردشگری دینی در مصر به حساب می‌آید که از سال 2002 در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو قرار گرفته است.

میدل ایست نیوز: کلیسای کاترین مقدس یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری دینی در مصر است که از سال 2002 در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو قرار گرفت. این کلیسا که دارای معماری منحصربفردی است در قرن ششم میلادی و در دامنه کوه سینا در مصر ساخته شد.

این کلیسا که یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای باقی‌مانده در سطح جهان است، حدفاصل سال‌های 527 تا 565 پس از میلاد به دستور ژوستینین یکم، امپراتور روم شرقی بنا نهاده شد و هم‌اکنون در مالکیت کلیسای ارتدکس یونان و کلیسای ارتودکس شرقی قرار دارد.

این کلیسا با میزبانی هر روزه از گردشگران یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی در مصر به حساب می‌آید.

 

در خصوص علت نامگذاری این کلیسا هم کارشناسان تاریخی معتقدند که به احترام یک راهبه مسیحی به نام “کاترین” که در سال 194 پس از میلاد در اسکندریه مصر متولد شد و پس از آنکه به دین مسیحیت روی آورد از محل سکونتش تبعید شد، آن را به نام “کاترین مقدس” نام‌گذاری کردند.

در این کلیسا همچنین از معماری عربی و نمادهای روسی و یونانی استفاده شده که بر زیبایی هر چه بیشتر آن افزوده است.

بسیاری نیز معتقدند که محل درخت معروفی که حضرت موسی (ع) در منطقه سینای مصر در کنار آن به مقام نبوت رسید در این کلیسا قرار دارد.

کلیسای کارتین مقدس همچنین دارای یکی از مهم‌ترین کتابخانه‌ها با گنجینه‌ای از نسخ خطی است که در نوع خود مثال‌زدنی است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا