خبر اولسیاسی

خطیب زاده: تحول جدیدی در مذاکرات ایران و عربستان نداریم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره دور جدید مذاکرات ایران و عربستان گفت که تحول جدیدی رخ نداده و ایران منتظر اراده ریاض برای ازسرگیری گفت وگوها است.

میدل ایست نیوز: «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره گفت‌وگوهای قضایی بین ایران و عراق درباره پرونده شهید سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه ایران گفت: «امیر عبداللهیان (وزیر امور خارجه ایران) از روزی که به عنوان وزیر امور خارجه معرفی شد به صورت جدی این موضوع را پیگیری کرد و چندین جلسه در داخل وزارت امور خارجه با حضور نهادها برگزار شد از جمله قوه قضاییه.

وی در کنفرانس مطبوعاتی این هفته افزود: «در سفر امیرعبداللهیان به بغداد و گفت‌وگو با مقامات عراقی این موضوع مورد گفت‌وگو قرار گرفت.»

سومین نشست کمیته مشترک ایران و عراق برای تحقیق درباره پرونده ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس 9 فوریه به پایان رسید و دو طرف بر تداوم برگزاری این نشست‌ها تاکید کردند.

خطیب زاده درباره دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان گفت: «تحول جدیدی نداریم. ایران آمادگی خود را داشته است این نشست را برگزار کند. منتظر اراده ریاض هستیم برای ازسرگیری این گفت‌وگوها اعلام آمادگی هم کردیم.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به سؤالی اعلام کرد که اجلاس اوپک گازی به زودی در قطر برگزار می شود و در این اجلاس ایران در سطح بالایی شرکت خواهد کرد.

پیش از این القدس العربی به نقل از منابع دیپلماتیک، گزارش داد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران پنجشنبه طی سفری رسمی به قطر خواهد رفت تا با شماری از مقامات قطری دیدار و گفت وگو کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا