سیاسی

واكنش اتحادیه میهنی کردستان به حکم دادگاه فدرال درباره قراردادهای نفتی اقلیم کردستان عراق

اتحادیه میهنی کردستان در واکنش به حکم دادگاه فدرال درباره قراردادهای نفتی اقلیم کردستان خواستار اجرای دقیق قانون اساسی شد.

میدل ایست نیوز: اتحادیه میهنی کردستان در واکنش به حکم دادگاه فدرال درباره قراردادهای نفتی اقلیم کردستان خواستار اجرای دقیق قانون اساسی شد.

در بیانیه «امین بابا شیخ»، سخنگوی رسمی اتحادیه میهنی کردستان، که امروز (چهارشنبه 16 فوریه) منتشر شده آمده که لازم بود در این مرحله برای حل اختلافات دولت مرکزی عراق با اقلیم کردستان عراق چاره‌اندیشی شود نه اینکه مشکلات پیچیده‌تر شود.

در این بیانیه از همه طرف‌ها خواسته شده که در مسئله قانون نفت و گاز و دیگر مسائل سرنوشت‌ساز قانون اساسی در مسیر مسائل سیاسی نقض نشود.

اتحادیه میهنی کردستان همچنین خواستار اجرای دقیق قانون اساسی برای صیانت از نظام فدرال عراق و موفقیت روند سیاسی در کشور شده و از همه نیروهای سیاسی خواسته که مسائل فیمابین را از راه تفاهم و گفت‌وگو حل کنند.

دادگاه فدرال عراق روز گذشته طی حکمی قانون نفت و گاز اقلیم کردستان عراق را غیر قانونی دانست و تأکید کرد که هرگونه صادرات نفت و گاز باید از طریق بغداد باشد و اقلیم کردستان عراق را ملزم کرد که وزارت نفت و سازمان بازرسی را در جریان همه قراردادهای نفتی خود قرار دهد.

این حکم در پی استفسار اخیر وزارت نفت دولت مرکزی عراق از دادگاه فدرال درباره قراردادهای نفتی اقلیم کردستان صادر شده است.

حکومت ایالتی اقلیم کردستان از این حکم انتقاد کرده است.

منبع
پایگاه رسمی اتحادیه میهنی کردستان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا