سیاسی

افزایش شمار نظامیان ترکیه در خاک اقلیم کردستان

یکی از فرماندهان پ.ک.ک، که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با شبکه تلویزیونی KNN اعلام کرد که طی روزهای اخیر، شمار نظامیان ترکیه در خاک اقلیم کردستان و به ویژه در منطقه سیدکان از توابع اربیل، به شدت افزایش یافته است.

میدل ایست نیوز: یکی از فرماندهان پ.ک.ک، اعلام کرد که شمار نظامیان ترکیه در منطقه سیدکان اقلیم کردستان افزایش یافته و بخشدار این منطقه نیز تأکید کرد که احتمال تشدید درگیری های نظامیان ترکیه، با نیروهای پ.ک.ک، وجود دارد.

به گزارش کردپرس، یکی از فرماندهان پ.ک.ک، که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با شبکه تلویزیونی KNN اعلام کرد که طی روزهای اخیر، شمار نظامیان ترکیه در خاک اقلیم کردستان و به ویژه در منطقه سیدکان از توابع اربیل، به شدت افزایش یافته است.

وی افزود که ترکیه در تلاش است نیروهای خود را به ارتفاعات کوه زران و کم کورا واقع در 7 کیلومتری مرکز سیدکان منتقل کند و به این منظور در دو روز گذشته در منطقه برادوست پیشروی کرده و بر روی رودخانه شاپان در این منطقه نیز اقدام به ایجاد پل نظامی برای انتقال نیروهای خود کرده است.

از سوی دیگر احسان چلپی بخشدار منطقه سیدکان نیز در گفتگو با رادیو کردی زبان نوا، ضمن تائید خبر افزایش نظامیان ترکیە، اعلام کرد که با افزایش شمار این نظامیان در منطقه و تغییر شرایط آب و هوایی، احتمال تشدید درگیری های میان آنان و نیروهای پ.ک.ک، وجود دارد.

وی افزود که این درگیری ها شرایط زندگی ساکنان این مناطق را دشوار کرده و حملات ترکیه نیز خسارات بسیاری به منازل و زمین های کشاورزی آنان و زیرساخت های این مناطق وارد ساخته است.

ارتش ترکیه که از سال های گذشته و به بهانه مبارزه با پ.ک.ک، دارای پایگاه های اطلاعاتی و نظامی در اقلیم کردستان بوده، از ماه مارس سال جاری میلادی وارد عمق 30 کیلومتری خاک اقلیم شده و پایگاه های خود را افزایش داده و روزانه درگیری های شدیدی میان نظامیان ترکیه و نیروهای پ.ک.ک، روی می دهد و هم‌زمان حملات هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه به مناطق مسکونی اقلیم کردستان که موجب جان باختن و مجروح شدن ده ها شهروند غیرنظامی اقلیم شده ادامه دارد.

منبع: کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا