سیاسی

عضو حزب دموکرات کردستان: دولت جدید عراق تا پایان آوریل تشکیل می‌شود

یک عضو حزب دموکرات کردستان تاکید کرد که دولت جدید عراق تا پایان ماه آوریل تشکیل خواهد شد.

میدل ایست نیوز: یک عضو حزب دموکرات کردستان تاکید کرد که در جلسه آتی پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر رای‌گیری و دولت جدید تا پایان ماه آوریل تشکیل خواهد شد.

«مهدی عبدالکریم» عضو حزب دموکرات کردستان در سخنانی اعلام کرد که ائتلاف سه‌گانه (حزب دموکرات، جریان صدر و ائتلاف السیاده) دیروز و امروز دو نشست مشترک برگزار کرده و پیش‌بینی‌های لازم را برای انتخاب رئیس جمهور و به دست آوردن آرای دو سوم نمایندگان برای مکلف کردن فراکسیون اکثریت برای تشکیل دولت جدید را انجام داده‌اند.

عبدالکریم افزود که اگر همه چیز طبق روال پیش برود، پیش‌بینی می‌شود که دولت آینده تا پایان ماه آوریل یا پایان ماه مبارک رمضان تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد که جلسه پیشین پارلمان، وزن سیاسی ائتلاف سه‌گانه را در رای‌گیری برای ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست جمهوری با 203 رای نشان داد و تنها 17 رای دیگر برای به دست آوردن اکثریت پارلمان لازم است و تفاهم‌هایی با برخی جریان‌ها برای این منظور صورت گرفته است.

عبدالکریم تاکید کرد که چنانچه این امر محقق شود، «ریبر احمد بارزانی» نامزد حزب دموکرات کردستان با اکثریت آرا، به عنوان رئیس جمهور عراق انتخاب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که «ریبر احمد بارزانی» نامزد حزب دموکرات کردستان برای تصدی پست ریاست جمهوری است و شاید یک یا چند نامزد دیگر هم به او اضافه شوند تا سناریویی که برای «هوشیار زیباری» نامزد پیشین این حزب و عدم احراز صلاحیت وی پیش آمد، تکرار نشود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق (واع)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا