سیاسی

سومین تماس تلفنی رئیس جمهور اوکراین با امیر قطر از زمان آغاز حمله روسیه

رئیس جمهور اوکراین در سومین تماس تلفنی از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سومین تماس تلفنی از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفت وگو کرد.

به گزارش الخلیج آنلاین به نقل از بیانیه دیوان امیری قطر، دو طرف در این گفت وگو آخرین تحولات اوکراین و راه های حل مسالمت آمیز و دیپلماتیک این بحران علاوه بر مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک را بررسی کردند.

این سومین تماس تلفنی رئیس جمهور اوکراین با امیر قطر از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در 24 فوریه 2022 است. نخستین تماس زلنسکی با امیر قطری تنها چند ساعت پس از حمله انجام شد که نخستین تماس با یک رهبر کشور عربی بود.

این تماس در حالی انجام شد که محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در برلین با آنالینا بریوگ، وزیر خارجه آلمان درباره جنگ اوکراین و پیامدهای مستمر آن رایزنی کرد.

قطر از ابتدای این بحران طرف های درگیر را به خویشتن داری و حل اختلافات از طریق گفت وگوی سازنده و راه های دیپلماتیک و حل مسالمت آمیز منازعات فراخواند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا