اقتصادی

اختلافات ایرباس و اسپانسر جام‌جهانی فوتبال بالا گرفت

شرکت ایرباس به دلیل افزایش اختلافات با هواپیمایی قطر، قرارداد فروش هواپیمای مدل "A-350" را به این خط هوایی، لغو کرد.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که شرکت ایرباس به دلیل اختلافات دامنه‌دار با هواپیمایی قطر که از اسپانسرهای اصلی جام جهانی فوتبال محسوب می‌شود، قرارداد فروش سومین هواپیمای مدل “A-350” را به این خط هوایی، لغو کرده است.

ایرباس پیشتر قرارداد تحویل دو هواپیمای A350 را به قطر ایرویز لغو کرده بود.

اختلاف حقوقی میان دو طرف از آنجا بالا گرفت که شرکت هواپیمایی قطر نسبت به مشکلات فنی در هواپیماهای ایرباس و احتمال آتش گرفتن مخازن سوخت در این هواپیماها، اعتراض کرد.

به گفته خبرگزاری بلومبرگ، هواپیمایی قطر در همین حال، دریافت 23 فروند هواپیمای مدل “A-350” را متوقف کرد و خواستار دریافت حدود بیش از یک میلیارد دلار غرامت از ایرباس شد.

اختلاف میان هواپیمایی دولتی قطر ایرویز و شرکت ایرباس در حالی وارد دومین سال خود شده که ایرباس هر گونه مشکل فنی در هواپیماهای خود را رد کرده و به این موضوع با لغو قرارداد هواپیماهای تحویل داده نشده به قطر، واکنش نشان داده است.

ایرباس همچنین قرارداد تحویل هواپیمای مدل “A321neo” خود به قطر را لغو کرده و در مقابل هم هواپیمایی قطر خواستار دریافت غرامت شده است.

پیشتر نیز بلومبرگ اعلام کرده بود که ایرباس به دلیل پیامدهای جنگ اوکراین و اختلاف با قطر، قصد دارد افزایش تولید هواپیماهای مدل “A-350” را به تعویق بیاندازد.

قطر ایرویز اولین شرکت هواپیمایی در جهان است که در ناوگان خود از هواپیماهای پهن پیکر ایرباس A350 استفاده می‌کند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا