اجتماعی

برنامه سازمان بهداشت جهانی برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان در عراق

سازمان بهداشت جهانی ضمن تشریح دستاوردهای همکاری با وزارت بهداشت عراق، از طرحی در 4 محور برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان در عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان بهداشت جهانی ضمن تشریح دستاوردهای همکاری با وزارت بهداشت عراق، از طرحی در 4 محور برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان در عراق خبر داد.

به گزارش نشریه رسمی «الصباح» عراق، «احمد زویتن»، نماینده سازمان بهداشت جهانی در عراق، ضمن اعلام تنظیم برنامه‌ای در 4 محور برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان در عراق، گفت که در گام اول این برنامه نوسازی شبکه‌ داده‌ها و اطلاعات آغاز شده است که به گرفتن تصمیمات درست کمک می‌کند.

او گفت که سازمان بهداشت جهانی در نوسازی قوانین حاکم بر وضعیت بهداشت و درمان عراق و رسیدگی به کادرهای درمانی و اختصاص بودجه و نوسازی مراکز درمانی نقش مهمی داشته است.

زویتن افزود که این مسیر آغاز شده و تا تحقق اهداف و تأمین بهترین خدمات درمانی برای شهروندان عراقی با همکاری وزارت بهداشت متوقف نخواهد شد.

وی گفت که سازمان بهداشت جهانی بیش از 3 دهه در عراق فعالیت می‌کند و در سال‌های اخیر با شیوع کرونا در عراق، همکاری‌های دوجانبه شدت بیشتری پیدا کرده و دفتر این سازمان با وزارت بهداشت عراق همچون یک تیم منسجم فعالیت کرده‌اند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت که نتیجه این همکاری‌های سازنده، افزایش امکانات آزمایشگاهی عراق از یک آزمایشگاه به 78 آزمایشگاه و افزایش تخت‌های بخش‌های مراقبت‌های ویژه از 650 تخت به بیش از 4 هزار تخت و آموزش ده‌ها هزار کادر درمانی اعم از پزشک و پرستار است که توانایی عراق در مواجهه با کرونا را به طرز چشمگیری افزایش داد.

پیش از این، «هانی موسی العقابی»، سرپرست وزارت بهداشت عراق، در سخنانی به مناسبت روز جهانی بهداشت، از نقش مهم سازمان بهداشت جهانی در کمک به عراق برای مهار ویروس کرونا و آموزش کادرهای درمانی عراق قدردانی کرد.

او گفت که همکاری با سازمان بهداشت جهانی به عراق کمک کرد که با وجود امکانات اندک مالی، بیمارستان‌هایی را افتتاح یا تجهیز کند و بتواند نسبت مرگ‌ومیر بر اثر کرونا را به کمتر از یک درصد مبتلایان برساند که آماری قابل قبول در سطح جهان است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا