سیاسی

امریکا سرمایه گذاری در بخش های غیر نفتی در مناطق تحت کنترل «ی پ گ» را مجاز اعلام کرد

دولت امریکا شرکت‌های امریکایی را از تحریم‌ها علیه سوریه در صورت سرمایه‌گذاری در بخش‌های غیر نفتی در مناطق تحت کنترل نیروهای کردی ی‌پ‌گ معاف کرد.

میدل ایست نیوز: دولت امریکا شرکت‌های امریکایی را از تحریم‌ها علیه سوریه در صورت سرمایه‌گذاری در بخش‌های غیر نفتی در مناطق تحت کنترل نیروهای کردی «یگان‌های مدافع خلق» (ی‌پ‌گ) معاف کرد.

به گزارش «آناتولی»، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری امریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت‌های امریکایی می‌توانند در مناطق تحت کنترل نیروهای ی‌پ‌گ سرمایه‌گذاری کنند بدون آنکه مشمول تحریم‌های امریکا علیه سوریه شوند.

این بیانیه افزوده که این شرکت‌ها می‌توانند در بخش‌هایی همچون کشاورزی و ارتباطات و مسکن و حمل‌ونقل در این مناطق سرمایه‌گذاری کنند.

در این بیانیه تصریح شده که این معافیت شامل تجارت نفتی نمی‌شود همچنان‌که هرگونه تعامل با دولت سوریه در سرمایه‌گذاری در این مناطق ممنوع است.

این بیانیه تأکید کرده که به لحاظ جغرافیایی «مناطق شمال و شمال غرب سوریه که خارج از کنترل حکومت مرکزی این کشور است» مشمول این معافیت قرار می‌گیرد.

پیش از این امریکا به یک شرکت امریکایی مجوز سرمایه‌گذاری در بخش نفت مناطق تحت کنترل ی‌پ‌گ را داده بود که بعدتر این مجوز را لغو کرد.

سنای امریکا در سال 2020 قانون تحریم‌های گسترده علیه سوریه را تصویب کرد که به «قانون قیصر» موسوم شده و به موجب آن حکومت سوریه و هر شخص حقیقی یا نهاد حقوقی که با آن تعامل مالی کند مشمول تحریم‌های سختگیرانه امریکا قرار می‌گیرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا