خبر اولسیاسی

الحکیم: چارچوب هماهنگی برای انتخاب سریع نخست وزیر جدی است/ الحشد الشعبی یک ضرورت اساسی در نظام دفاعی عراق است

رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی در استان بابل، الحشد الشعبی را یک ضرورت اساسی در نظام دفاعی عراق دانست و از جدی بودن چارچوب هماهنگی برای انتخاب سریع نامزد نخست وزیری خبر داد.

میدل ایست نیوز: سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی در جمع شیوخ و بزرگان عشائر در استان بابل به مسائل داخلی عراق پرداخت و از رهبران کُرد خواست تا در اولین جلسه پارلمان، موضوع نامزد ریاست جمهوری عراق را حل و فصل کنند.

الحکیم همچنین در سالگرد پیروزی بزرگ بر داعش تاکید کرد که فتوای جهاد کفایی، قواعد نبرد را تغییر داد به نحوی که فرزندان ملت ما در همه طبقات از جمله عشائر محترم “طفیل” با تقدیم 250 شهید (در استان بابل) به این فتوا لبیک گفتند.

وی افزود که فرزندان ما در الحشد الشعبی با تواضع برای آزادی عراق و دفاع از مقدسات، جان خود را تقدیم کردند و به برکت خون آنان امروز ما از نعمت امنیت و ثبات برخورداریم و باید یاد این جوانان را گرامی بداریم و جانفشانی‌ها و داستان آنان را به رشته تدوین درآوریم زیرا آنان مایه افتخار، عزت و کرامت ما هستند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه افزود که الحشد الشعبی یک ضرورت اساسی در نظام دفاعی کشور است و باید از آن حمایت، دفاع و صیانت شود و مورد غفلت قرار نگیرد و الحشد الشعبی هم باید به تلاش‌ها برای ایجاد ساختاری سالم و درست و ساماندهی امور اداری و نظامی خود ادامه دهد و میراث شهدای الحشد را با تبدیل آن به آثار مکتوب و هنری، حفظ کند.

الحکیم در ادامه تاکید کرد که چارچوب هماهنگی در خصوص معرفی سریع نخست وزیر و اقدام برای تشکیل دولت خدمتگزار و ملی جدی است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان بار دیگر بر عدم مشارکت در دولت آینده ضمن مسئولیت پذیری در برابر فرزندان ملت و ادامه تلاش‌ها برای نزدیک کردن نگاه‌ها و تشویق و کمکرسانی برای تشکیل دولت تاکید کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا