سیاسی

بارزانی و سفیر فرانسه درباره انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت جدید عراق گفتگو کردند

رئیس اقلیم کردستان عراق و سفیر فرانسه درباره آخرین اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و تلاش ها برای انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت فدرال و روابط اربیل و بغداد رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با اریک شوالیه، سفیر فرانسه در بغداد بر لزوم ایجاد سازوکاری برای گفت وگو و حل اختلافات بین بغداد و اربیل تاکید کرد.

به گزارش صوت العراق، بنابر آنچه در بیانیه دفتر رئیس اقلیم کردستان عراق آمده است، دو طرف درباره آخرین اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و تلاش ها برای انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت فدرال و روابط اربیل و بغداد رایزنی کردند.

مقابله با خطرات داعش و به ویژه در مناطق مورد مناقشه، آخرین تحولات سنجار و اوضاع اقلیم کردستان و انتخابات پارلمانی این منطقه از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

بارزانی در این دیدار مجددا تاکید کرد که مشکلات اربیل و بغداد کلید امنیت و ثبات عراق است.

وی همچنین بر لزوم ایجاد سازوکاری برای گفت وگو و حل مشکلات بین اربیل و بغداد تاکید کرد.

دو طرف بر سر لزوم و اهمیت تداوم همکاری و هماهنگی بین پیشمرگه و ارتش عراق با کمک نیروهای ائتلاف بین المللی در مقابله با تهدیدها و خطر داعش به ویژه در مناطق مورد مناقشه توافق کردند.

اوضاع کل منطقه، تلاش ها با هدف تثبیت بازار جهانی انرژی و جایگاه و اهمیت خاورمیانه، روابط اقلیم کردستان با کشورهای منطقه علاوه بر مسائل دارای اهمیت مشترک از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

منبع
صوت العراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا