سیاسی

گفت وگوهای عراق و سوریه برای تقویت همکاری‌های فرهنگی و هنری

دمشق میزبان مذاکرات بین هیئت های دو کشور به ریاست حسن ناظم، وزیر فرهنگ عراق و لبانه مشوح، وزیر فرهنگ سوریه برای بررسی همکاری فرهنگی و هنری بین دو کشور بوده است.

میدل ایست نیوز: گفت وگوهای عراق و سوریه بین هیئت های دو کشور برای بررسی راه های همکاری فرهنگی و هنری فیمابین آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دمشق میزبان مذاکرات بین هیئت های دو کشور به ریاست حسن ناظم، وزیر فرهنگ عراق و لبانه مشوح، وزیر فرهنگ سوریه برای بررسی همکاری فرهنگی و هنری بین دو کشور بوده است.

محورهای این نشست شامل پرونده های فرهنگی، گردشگری و باستانی مشترک بود که نشان دهنده عمق روابط تمدنی و تاریخی بین دو ملت است.

دو طرف تلاش برای حفظ هویت تمدنی و فرهنگی و تحکیم عمق تاریخی و باستانی بین دو کشور را بررسی کردند.

حسن ناظم در دیدار دیگری با محمد رامی مرتينی، وزیر گردشگری سوریه، راه های همکاری گردشگری دو کشور را بحث و بررسی کرد.

در جریان این دیدار دو طرف راه های بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران در هر دو کشور علاوه بر رفع موانع و مشکلات پیش روی آنان و ارئه امکانات لازم جهت تردد  آنان به ویژه در گذرگاه های مرزی را بحث کردند.

وزیر گردشگری سوریه پس از جلسه در جمع خبرنگاران بر اهمیت کار برای تقویت همکاری های دوجانبه در بخش گردشگری به ویژه اینکه هر دو کشور دارای آثار تاریخی و فرهنگی و اندیشه انسانی هستند که آنها را در زمینه تمدن پیشگام می کند، تاکید کرد.

از سویی دیگر وزیر فرهنگ عراق به روابط عمیق بین مردم های سوریه و عراق و چالش های مشترک آنان اشاره و بیان کرد: عراق برای حضور کشورهای همسایه در بروژه های اقتصادی و گردشگری مشترک در راستای نفع همه کشورهای منطقه تلاش می کند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا