اجتماعیاقتصادیخبر اول

زائران اربعین و رونق کسب و کار در کربلا

حضور میلیون زائران اربعین با برداشته شدن محدودیت های کرونایی، باعث رونق را به کسب و کار در کربلا بازگردانده است.

میدل ایست نیوز: حضور میلیون زائران اربعین با برداشته شدن محدودیت های کرونایی، باعث رونق را به کسب و کار در کربلا بازگردانده است.

روزنامه «The National» امروز پنجشنبه در گزارشی بیان کرد که زیارت اربعین امسال رکورد تعداد زائران به عراق را شکست و همان طور که مقامات عراق نیز انتظار داشتند پس از لغو محدودیت‌های مرزی برای زائران خارجی، تعداد زائران به بیش از 20 میلیون نفر رسید که این خبر خوبی برای کسب و کارها در عراق بود.

در این گزارش آمده که خیل عظیم زائران به شهر کربلا به بنگاه ای اقتصادی عراقی کمک کرد تا پس از سه سال رکود اقتصادی در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا و آشفتگی سیاسی در کشور رونق پیدا کنند.

یکی از مدیران هتل در عراق با اشاره به این که تعداد زائران بیش از انتظار بود، افزود با برگزاری مراسم اربعین در کربلا، پس از گذشت این سه سال، این اولین بار است که شاهد چنین حضور گسترده‌ای هستیم.

اداره گذرگاه های مرزی عراق گفت که حدود 2.8 میلیون زائر خارجی از ملیت های مختلف بین 31 ژوئیه تا 12 سپتامبر وارد عراق شده اند، در حالی که پیش بینی می‌شود تعداد زائران ایرانی به پنج میلیون نفر برسد.

بر اساس این گزارش، که تمامی 1200 هتل و مسافرخانه، علاوه بر آپارتمان های مسکونی دارای مجوز در این شهر، به طور کامل رزرو شده اند پس از پر شدن این اماکن، مقامات استانداری کربلا، مدارس، مساجد و ساختمان‌های نیمه کاره را نیز برای پذیرایی از زائران آماده کردند و برخی از مردم عراق نیز از زائران در خانه‌هایشان پذیرایی می کنند.

افزایش زائران البته زیرساخت‌ها و خدمات عمومی شهر را که به علت سال‌ها بی‌توجهی و فساد فرسوده هستند تحت فشار قرار داده و برای همین کربلا با کمبود آب و برق مواجه است.

امیر بشیر، خرده فروشی که کنار حرم کالاهای سوغاتی می فروشد، می گوید که فروشش در اربعین سال گذشته 4 هزار دلار بوده که این مبلغ امسال به بیش از 14 هزار دلار رسیده است.

مغازه او 24 ساعته باز است و او از کسب و کار خود بسیار راضی است: «به رونق چند سال پیش برگشته ایم».

منبع
The National

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا