خبر اولسیاسی

نگرانی عمیق اتحادیه اروپا از تشدید تنش های سیاسی در عراق

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از طرف‌های عراقی گفت وگوی سازنده طبق مصلحت و خواسته ملت عراق را خواستار شد.

میدل ایست نیوز: اتحادیه اروپا، ضمن دعوت از طرف‌های عراقی به خویشتنداری و پایبندی به مسیر اصلاحات، بمباران اقلیم کردستان عراق توسط ایران را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای عمیقا از تشدید تنش های سیاسی و امنیتی اخیر در عراق ابراز نگرانی کرد و گفت که خشونت به هیچ وجه راه حل خوبی نیست و نباید این اعتراض‌ها انحراف روند دموکراتیک در عراق را باعث شود.

اتحادیه اروپا در این بیانیه طرف‌های عراقی را به حمایت نکردن از خشونت و حفظ خویشتنداری دعوت کرد و از آنها خواست که برای توقف تنش ها و انجام گفت وگوی سازنده تلاش کنند و با اولویت قرار دادن مصلحت و خواسته ملت عراق با حسن نیت در چاچوب قانون قدم بردارند.

اتحادیه اروپا با اشاره به این که سه سال از جنبش اعتراضی اکتبر و نزدیک به یک سال از انتخابات زودهنگام اکتبر 2021 در عراق می گذرد، عزم خود را برای ادامه حمایت از مسیر اصلاحات در عراق، ثبات و حاکمیت این کشور اعلام کرد.

در ادامه این بیانیه اتحادیه اروپا، ضمن محکوم کردن بمباران اقلیم کردستان توسط ایران، با دولت و ملت عراق و اقلیم کردستان ابراز همدردی کرد و اظهار داشت که این حملات به معنای نقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا