سرخط خبرها

ائتلاف بناء عراق: کابینه دولت پس از بازگشت نخست وزیر از سفر اروپایی تعیین تکلیف خواهد شد

«حنین قدو»، نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که فراکسیون‌های سیاسی موضع خود را در قبال وزارتخانه‌های خالی دولت نهایی کرده اند و پس از بازگشت عبدالمهدی از سفر کاری اروپا، مساله کابینه تعیین تکلیف خواهد شد.

میدل ایست نیوز: «حنین قدو»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف بناء تاکید کرد که فراکسیون‌های سیاسی موضع خود را در قبال دو وزارتخانه دادگستری و آموزش و پرورش نهایی کرده اند و درخصوص معرفی 3 نامزد برای وزارت کشور و 6 نامزد برای وزارت دفاع به اتفاق‌نظر دست یافته‌اند.

وی همچنین اعلام کرد که رای‌گیری درباره نامزدهای پیشنهادی در پارلمان پس از بازگشت «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق از تور اروپایی انجام خواهد شد.

قدر در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد:«فراکسیون‌های سیاسی پس از اصلاحات نهایی که درباره وزرای پیشنهادی کشور و دفاع انجام داده اند، اسامی این افراد را به عادل عبدالمهدی معرفی کرده اند.»

وی با بیان اینکه فراکسیون‌های سیاسی مواضع خود را در قبال دو وزارتخانه دادگستری و آموزش و پرورش نهایی کرده اند، عنوان کرد:«هیچ گونه اختلاف‌نطری در این باره وجود ندارد و به هنگام رای‌گیری مشکلی پیش نخواهد آمد.»

حنین قدو در ادامه گفت:«در هفته آینده شاهد حضور عبدالمهدی در پارلمان برای معرفی نامزدهای پیشنهادی همه وزارتخانه‌های خالی خواهیم بود.»

«عدنان فیحان»، رئیس فراکسیون صادقون از نامزدی 9 شخصیت برای وزارت کشور خبر داده و نام این افراد را شرح ذیل عنوان کرد:عبد الغنی الأسدی، ابو منتظر الحسينی، وياسين الياسری، وحامد الحسينی، وابراهيم اللامی. وی همچنین از نامزدی 4 شخصیت از جمله سلیم الجبوری، رئیس سابق پارلمان برای تصدی وزارتخانه دفاع خبر داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا